Kritici nového kurzu tvrdí, že novela zákona je ušitá na míru mosteckému polygonu a navíc ji prosadil místní poslanec. Poslanec ODS Oldřich Vojíř nařčení odmítá „Materiál vyšel z pracovní skupiny, kde opravdu byli významní představitelé jak dopravy, tak policie.“
Ministerstvo tvrdí, že kurzy může pořádat každý, kdo splní podmínky zákona. Zájemci přitom mohou počítat i se státní dotací. „Most splňuje to, co je v Evropě obvyklé,“ tvrdí Pavel Hanka z Autodromu Most.
Ministerstvo dopravy chce, aby v každém kraji republiky bylo alespoň jedno takové školící středisko. Odpůrci kurzů jsou přesvědčeni, že by měly vypadat jinak. „Pokud by to mělo řešit problém, tak tam v první řadě bude dopravní psycholog a praktická část by probíhala v běžném silničním provozu. Nikoli na smykovém polygonu,“ tvrdí prezident Dopravní akademie Robert Kotál.
Podle lidí z polygonu jsou úvahy o výhodném byznysu mylné. Trestné body už má zhruba půlmilionu řidičů. Do kurzu se jich zatím přihlásilo sto. Navíc zájem o běžné kurzy, po kterých se neodečítají žádné body, je podle lidí z polygonu zatím mnohonásobně větší.