Drsná kampaň má řidiče přimět k bezpečné jízdě

Praha - V rámci dopravněbezpečnostní kampaně BESIPu začala média vysílat spoty, ve kterých jsou poměrně naturalisticky ztvárněny dopravní nehody s tragickými následky. Jejich záměrem je odradit řidiče od nezodpovědné a nebezpečné jízdy. Druhou částí kampaně je interaktivní vzdělávací kampaň - Jízda pro život.

Ta má tři pořadatelské týmy, které postupně navštíví 37 měst České republiky ve všech 14 regionech. První částí je teoretická přednáška o pasivní ochraně řidiče a spolujezdců. „Čeští řidiči pasivní ochranu přeceňují. Často si myslí, že auto s mnoha bezpečnostními prvky je stoprocentně ochrání,“ říká vedoucí oddělení BESIP Zuzana Ambrožová.

Ve druhé části si zájemci mohou prověřit své řidičské dovednosti. Ve zkušebních osobních autech jsou snímače podélného a příčného zrychlení. Histogram vyhodnotí výsledky a řidič, který jel ten den nejbezpečněji, se kvalifikuje do celorepublikového finále. To se chystá na vyvrcholení celé akce. Ostatní mohou prostě zjistit, jaké při řízení dělají chyby. Celou kampaň zaštiťuje olympijský oštěpař Jan Železný.

Kampaň provází i charitativní akce pro nadační fond Jízda pro život. Sponzoři přislíbili věnovat dvě koruny za každý kilometr, který řidiči ujedou v testovacích autech.

Naturalistické televizní spoty

Dopravní spoty, ve kterých jsou drsným a velmi realisticky působícím způsobem ztvárněny různé typy nehod, mají svůj předobraz ve Velké Británii a Austrálii. V anglicky mluvících zemích tento způsob oslovení řidičů přinesl své ovoce a úmrtnost při nehodách klesla o pět až sedm procent. „Situace na českých silnicích je alarmující a účinný osvětový program je skutečně potřeba,“ vysvětluje postoj BESIPu Ambrožová.

Kampaň má trvat do roku 2010. Podle Ambrožové budou spoty vysílány ve vlnách a doprovázet je budou doplňkové akce. Na kolik bude tato přímočará a drsná propagace úspěšná, bude možné zjistit až za pár let.