Hejtman Moravskoslezského kraje Jaroslav Palas připustil, že na české straně bude potřeba dořešit především napojení továrny Hyundai na dálnici a také obchvat Třince a Frýdku-Místku. Podle něj by ale situaci na silnicích v současnosti zlepšilo, kdyby se automobilky místo kamionů více spoléhaly na železniční dopravu. „Před dostavbou továrny jsme jednali s vedením Hyundai v tom smyslu, že 80 procent přepravy bude po železnici. Realita je v této chvíli jiná. Naším cílem je dotlačit automobilku, aby v maximální míře využívala železnici a odlehčila silniční síti,“ uvedl hejtman.
„Tranzitní doprava zatěžuje na slovenské straně hlavně horní část Kysuce. Na české straně jsou na to lépe připraveni z hlediska výstavby, jsou blíže k hranicím než my,“ řekl dnes novinářům předseda Žilinského kraje Juraj Blanár. Nevyloučil dřívější informace, že spojení mezi oběma průmyslovými zónami by se mohlo zlepšit zhruba do tří let, a to dálničními úseky nebo rychlostními silnicemi.
Blanár naznačil, že i automobilu KIA se snaží navést k většímu využívání železniční dopravy. Zároveň připustil, že železnice má v porovnání s kamiony větší problémy zabezpečit včasné dodávky zboží.