Ačkoli v denním dojíždění z Kladna či Hostivice do Prahy budou během výluky hrát významnou roli další prostředky MHD, na které budou muset cestující přestoupit z vlaku, dopravní podnik se nechystá posílit linky jezdící kolem dejvického a veleslavínského nádraží. „Předpokládáme, že těch pět tisíc cestujících, kteří cestují denně, se rozptýlí do městské hromadné dopravy,“ uvedl mluvčí Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (ROPID) Filip Drápal.
Jízdenky ČD budou platit i v metru a tramvajích

Reportáž Luďka Jíry
Nejvýraznější omezení pocítí cestující ve dnech 23., 24., 30. a 31.5., 6. a 7.6.2009 od 8 do 14 hodin. Tehdy budou vlaky končit již ve Veleslavíně. Ve všech variantách, které nastanou během jednotlivých fází výluk, budou moci cestující jet z Veleslavína, Gymnasijní či Dejvic do centra prostředky pražského dopravního podniku i na železniční jízdenku. Jízdenky ČD budou platit na lince metra A v úseku Dejvická–Muzeum, na lince B v úseku Smíchovské nádraží – Florenc a lince C v úseku Muzeum – Nádraží Holešovice a ve vybraných tramvajových linkách.
Upraví se trať i most
Během první fáze výluky, kdy budou vlaky končit v Dejvicích, bude posunuta traťová kolej, aby se v místech současné trasy mohl stavět tunel Blanka. „Budeme posouvat asi na rok a půl hlavní kolej o metr a půl na sever,“ popsal plánovanou změnu mluvčí firmy Metrostav František Polák. Později, kdy budou vlaky ukončeny v Gymnasijní, projde rekonstrukcí most ve Svatovítské ulici. Ten by měl být již přizpůsoben pro připravovanou rekonstrukci kladenské trati, která by později měla být elektrizována a přibýt by na ní měla také odbočka na ruzyňské letiště.
Připravují se další výluky
Provoz na Buštěhradské dráze ochromí mezi 5. až 11. červnem ještě jedna výluka. Proběhne totiž oprava trati mezi Řevničovem a Lužnou. Ze Stochova až do Rakovníka tak budou jezdit náhradní autobusy.
Další výluky vlaků související se stavbou tunelů Blanka cestující čekají ještě letos na podzim a na jaře příštího roku.