Kutná Hora hledá způsob, jak během stavby spojit Malín s centrem

Kutná Hora – Plánovaná oprava silničního nadjezdu přes železniční trať v kutnohorské městské části Malín odřízne její obyvatele od centra města. Radnice proto hledá náhradní spojení, kterým by měla být provizorní lávka přes trať. Ředitelství silnic a dálnic, které bude nadjezd opravovat, její stavbu neplánuje, radnice ji přesto chce prosadit.

„Je to věc natolik vážná, že je třeba vydržet a udělat něco pro to, abychom Malínským situaci ulehčili,“ uvedl kutnohorský místostarosta Václav Vančura. Radnice by chtěla změny dosáhnout na schůzce, která proběhne příští týden a zúčastní se jí všichni, kteří měli připomínky k zahájení stavebního řízení – tedy město a obyvatelé.

Kutná Hora také uvažuje o koupi nebo pronájmu mikrobusů, které by po dva roky, kdy bude nadjezd – součást státní silnice I/2 – uzavřen, do Malína kyvadlově zajížděly. Běžné linky městské hromadné dopravy by ale po objízdné trase jezdit neměly, protože by to bylo drahé.

/*json*/{"map":{"lat":49.965576752,"lng":15.2975606918,"zoom":15,"mapTypeId":"roadmap"},"markers":[{"lat":49.963975623898,"lng":15.298075675964,"type":"28","description":""}],"polylines":[{"strokeColor":"#FF0000","strokeOpacity":false,"strokeWeight":false,"path":[{"lat":49.964251684267,"lng":15.298676490784},{"lat":49.96383759312,"lng":15.297560691833}]}],"circles":[],"polygons":[],"rectangles":[]}/*json*/

Vančura uvedl, že se městu přihlásila firma schopná postavit provizorní lávku pro pěší, která by nebyla finančně náročná. Podobný mostek přes trať v Měcholupech, který vybudovala, stál včetně ročního pronájmu milion korun. Podle ŘSD by ovšem lávka stála asi 15 milionů a stavbu by tak výrazně prodražila. Navíc by se musel podle mluvčí podniku Martiny Vápeníkové posunout termín zahájení prací, protože by lávka musela projít klasickým povolovacím řízením. Z téhož důvodu nepřichází v úvahu ani prodloužení nynějšího podchodu pod nádražím.

Cesta z centra města do Malína nyní trvá necelých deset minut. Pokud obyvatelé nebudou chtít riskovat přechod přes koleje na hlavním nádraží, budou muset během výstavby jezdit po objízdné trase, která je až dvakrát delší.