Návrhy jízdních řádů zatím zveřejnila pražská společnost ROPID, která organizuje dopravu na území hlavního města a části Středočeského kraje, jihomoravská společnost Kordis, Moravskoslezský kraj, Plzeňský kraj, Pardubický kraj, Olomoucký kraj a společnost OREDO, která se stará o regionální provoz v Královéhradeckém kraji.
Některé regiony – například Jihomoravský kraj – očekávají, že dostanou připomínky k jízdnímu řádu od obcí. Návrhy na změny od občanů by proto měly mířit právě k obcím. Naproti tomu například Plzeňský kraj předpokládá, že případné připomínky dostanou přímo.
Leccos zůstane při starém
Nový jízdní řád není podle navržených tabulek revoluční, ačkoli nelze přehlédnout některé výrazné novinky. Zřejmě i díky dlouhodobým smlouvám, které loni uzavřely jednotlivé kraje s Českými drahami, zůstanou klíčové spoje zhruba ve stávající podobě.
Intenzivněji než dnes má být v roce 2011 využit hraniční přechod u Lichkova. Pardubický kraj počítá se zavedením několika párů spěšných vlaků z Pardubic, resp. Ústí nad Orlicí do polského Klodzka.
V Praze začnou jezdit nové víkendové spoje tzv. městské linky, které navíc budou z Libně zajíždět až do Hostivaře. Městskou linku dostane také Plzeň, kde budou jezdit přímé vlaky z Kozolup do Blovic. V Plzeňském kraji budou nadále jezdit spěšné vlaky Plzeň – Domažlice, které zajistí dopravce Regiojet.
Tatáž společnost má od března 2011 začít provozovat rovněž nedotované vlaky Intercity z Prahy do Českého Těšína, které budou zastavovat v Ústí nad Orlicí a Zábřehu, naopak projedou „železniční města“ Kolín a Českou Třebovou.
