Podle mluvčího ČD Radka Joklíka jezdí stále více cestujících v rámci integrovaných dopravních systémů na předplatní jízdenky a počet jejich jízd nelze přesně zjistit. „Lidé také častěji využívají skupinové a síťové jízdné, kde na jednu jízdenku může cestovat více osob, respektive na jednu jízdenku uskuteční více cest,“ dodal.
Lidé také mají větší zájem o dražší jízdenky – častěji než dříve cestují do zahraničí a také jejich vnistrostátní cesty jsou delší. Podle Radka Joklíka se v pololetí zvýšila průměrná délka cesty vlakem z loňkých 38,7 kilometru na 39,3 kilometru. Letos v srpnu potom činila průměrná délka cesty více než 44 kilometrů.
Pokles cestujících ve vlacích – nebo alespoň počtu prodaných jízdenek – pokračuje už několik let. Za celých loňských dvanáct měsíců se meziročně snížil počet přepravených lidí ve vlacích ČD o sedm procent na 163 milionů. Ostatní dopravci obsloužili další dva miliony cestujících – v současnosti jezdí na několika tratích v Karlovarském, Královéhradeckém a Olomouckém kraji společnost Viamont, na jihočeských úzkokolejkách zajišťují dopravu Jindřichohradecké místní dráhy.