Podle Fillera vážných srážek aut s chodci v hlavním městě sice ubylo, proti zbytku republiky ale jen poloviční rychlostí. Loni bylo v pražských ulicích lehce zraněno 84 dětí a těžce 14 dětí, celostátní trend je přitom opačný, klesá počet zraněných dospělých i dětských chodců, zdůraznil Filler a doplnil, že naopak jízda na kole je v metropoli oproti předchozímu roku stále bezpečnější.
Auto*Mat je iniciativa za bezpečnou, zdravou a živou Prahu. Věří, že klíčem k lepšímu prostředí města je organizace dopravy. Posláním iniciativy je podporovat a rozvíjet cyklistickou, pěší a veřejnou dopravu v Praze. Usiluje také o zodpovědné používání automobilů ve městech a zklidňování dopravy. Auto*Mat chce proměnit Prahu uzpůsobenou dnes spíše k autoprojíždění na město příznivější životu. www.auto-mat.cz
Sdružení tvrdí, že metropole nevěnuje bezpečnosti chodců dostatečnou pozornost. Podle jeho zástupců je třeba se jí znovu intenzivněji zabývat a hledat hlavně způsoby, jak bránit nehodám, které končí zraněním dětských chodců.
Jako jedno z možných řešení Filler navrhuje koncept takzvané udržitelné bezpečnosti, který už 18 let praktikuje Nizozemsko a má díky tomu nejméně závažných následků nehod ze všech zemí světa. „Koncept se řídí pravidlem, že tam, kde nelze omezit kontakt mezi vozidly a chodci, je třeba snížit rychlost,“ uvedl Filler. V hlavním městě jsou podle něj přitom desítky nebezpečných míst pro chodce. Magistrát sice o problému ví, ale přednost údajně dostávají nákladná řešení před rychlými účelnými kroky.
Na oběti pražských nehod chtějí aktivisté vzpomenout při dnešní večerní smuteční cyklojízdě Prahou.