„V tuto chvíli to spouštíme zkušebně pro řidiče už do ostrého provozu na dálnicích D2 a D5, kde je zatím nejnižší intenzita provozu ve srovnání s dálnicí D1,“ informuje mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.
Dálnice D1 tak navzdory tomu, že má cedulí nejvíc, zůstane nadále bez zobrazování časů. První informační tabule, které měly ve své pořizovací ceně možnost počítat dojezdy, se přitom nad dálnicemi objevily před víc než dvěma lety.

Reportáž Luboše Rosího
„Probíhal testovací provoz, aby nedocházelo k chybám a matení řidičů,“ říká k tomu mluvčí ministerstva Ptačinský. A mluvčí ŘSD Vápeníková dodává: „Průměrné náklady na vybudování jedné informační tabule včetně těchto systémů vychází zhruba na deset milionů korun.“
Dohromady visí nad českými dálnicemi zhruba sto informačních tabulí. Kvůli úsporám v resortu dopravy letos ovšem žádné další nepřibudou.