Moderní či rekonstruované vozy potíže se zamrzající vodou nemají. Pokud toaletní buňku nestihne jiná porucha, umyjí si cestující ruce dokonce teplou vodou. Platí to i v elektrických jednotkách CityElefant nebo modernizovaných motorových vozech. Stále ale zůstává víc než dost starých vagonů, do kterých usedají lidé odkázaní například na obyčejný rychlík. Podle mluvčího ČD Radka Joklíka má zhruba třetina všech vozů, které dopravci patří, problém se zamrzáním vody.
Dráhy ale doufají, že budou moci část starých vozidel brzy odstavit. „Je to sice velmi zlé, ale cestující se dočkají řádově v měsících a v nejbližších letech skokové změny,“ slíbil mluvčí Joklík. ČD očekávají dodávku nových motorových vozů pro regionální dopravu, rekonstrukcí má projít i několik desítek rychlíkových vagonů z 80. let. Situaci v tomto ohledu zlepšují i rekonstrukce starých motoráků na Regionovy.

Reportáž Luboše Rosího
Nejenom netekoucí vodou se od dnešního dne zabývá i někdejší ředitel pražské Zoologické zahrady Petr Fejk. Nově pracuje jako tzv. ombudsman kvality, jeho oddělení se bude zabývat i stížnostmi cestujících. „Budu mít kontaktní telefonní čísla, bude e-mailové spojení, bude mi možné psát, když mě někdo bude chtít vidět fyzicky, stoprocentně může,“ shrnul Petr Fejk své možnosti.