Nový terminál má nahradit stávající autobusové nádraží, které sice není daleko od nádraží drážního, ale není možný rychlý přestup. Proti stavbě terminálu protestovalo občanské sdružení Město na kole, kterému se nelíbí především plán na současnou výstavbu silniční přeložky oblastí současného autobusového nádraží. Výhrady ale pro hodnocení stavby nakonec nebyly zásadní. „Náš projekt švýcarskou stranu evidentně zaujal a musím říci, že se o něj zajímali hodně detailně. Líbilo se jim, že jde o projekt týkající se železniční i autobusové dopravy, spokojeni byli také s tím, že se dotkne velkého počtu lidí,“ řekla primátorka.
Vlakem přijíždí nebo odjíždí z pardubického hlavního nádraží denně 12 tisíc lidí, další dva tisíce cestujících odbavuje každý den autobusová stanice. Zastávek městské hromadné dopravy u vlakového a autobusového nádraží využívá souhrnně 10 tisíc lidí denně. Po přestavbě by na jednom místě u hlavního nádraží měly zastavovat autobusy MHD i ty meziměstské.
Pardubice podle Šárky Fraňkové nesmějí ztrácet čas. Radnice musí mít hotovou projektovou dokumentaci, musí dokončit územní řízení a poté stavební povolení. „Na to vše máme necelých sedm měsíců, což je šibeniční termín, kdy nesmí být promeškán ani den. Do konce září totiž musí být vše hotovo a dokumentace předána,“ shrnula primátorka.