Rekonstrukce by se měla dotknout především staniční budovy z 50. let minulého století. Na rozdíl od kontroverzní rekonstrukce ve Stuttgartu nemají DB ani radnice v úmyslu nahradit stávající hlavové nádraží průjezdnou stanicí. Dráhy, kterým budova patří, za rekonstrukci zaplatí 300 milionů eur.
Práce jsou rozvrženy do pěti částí, jako první dostane lešení východní průčelí a vstupní prostory. Po dokončení rekonstrukce v roce 2021 mají být v nádražní budově kanceláře, konferenční místnosti, hotelová část, chybět nebudou ani restaurace, provozní zázemí a odbavovací prostory.
Mnichovské hlavní nádraží je jedním z nejvýznamnějších železničních center Evropy. Vlaky odtud jezdí do řady metropolí – do Amsterdamu, Bělehradu, Budapešti, Curychu, Lublaně, Paříže, Prahy, Říma, Vídně, Záhřebu a samozřejmě do Berlína. Denně odbaví stanice asi 400 tisíc cestujících a zastaví zde dva tisíce vlaků.