Leo Express má podle nového jízdního řádu jezdit osm párů spojů, nakonec vyjedou pouze čtyři. Oproti stávajícímu zkušebnímu provozu, který firma zahájila v polovině listopadu, půjde o dvojnásobné rozšíření provozu, na další slíbené čtyři páry vlaků nazvaných Švýcarská kvalita ale budou muset cestující ještě počkat.
Za zdržením stojí podle představitelů Leo Expressu technické potíže, které se objevují u nových jednotek Flirt. Právě ony mají představovat avizovanou „švýcarskou kvalitu“, jejich výrobcem je totiž společnost Stadler sídlící ve švýcarském Bussnangu. Nevyhnuly se však porodním bolestem v podobě problémů s topením a se dveřmi. „Docházelo k tomu, že se dveře zavřely, ale systém to vyhodnotil, jako že zavřené nejsou,“ přiblížil provozní ředitel Leo Expressu Jan Paroubek.
K provozu od 9. prosince chce mít Leo Express k dispozici tři plně funkční elektrické jednotky, z nich jedna by měla být v záloze. Celkem má firma pět souprav. Opravy by měly spočívat v úpravách softwaru, neměly by trvat příliš dlouho. „Jakmile budeme mít ověřeny jednotky v provozu, tak je budeme plynule nasazovat. Doufám, že k plnému jízdnímu řádu se dostaneme v průběhu několika málo dnů nebo týdnů,“ upřesnil Paroubek. Do provozu by měly podle Novotného vstupovat postupně.
Leoexpressy od 9. 12.:
POJEDOU:
- z Prahy: 6:29, 8:29, 14:09, 18:29
- z Bohumína: 4:22 (nejede v neděli), 10:15, 14:15, 18:15
ZATÍM NEPOJEDOU:
- z Prahy: 4:29, 10:29, 12:29, 16:09, 20:09
- z Bohumína: 6:22, 8:15, 12:15, 15:22, 16:22
Leo Express není první železniční společnost, která musela postupně omezovat své plány. Regiojet, jehož vlaky začaly jezdit loni v září, zprvu vypravoval pouze tři páry vlaků z deseti uvedených v jízdním řádu. K plnému provozu dorostl až zhruba po roce. Společnosti Railtrans a Wagon Service, které chtěly provozovat soukromé dálkové vlaky, a dokonce je nechaly zanést do jízdního řádu, své spoje nevypravily nikdy. Problémy měly také České dráhy se svými jednotkami Pendolino, jejichž schvalování trvalo o dva roky déle, než dopravce očekával a také v prvním roce ostrého provozu je musely na některých spojích nahrazovat klasické soupravy, které nestíhaly jízdní doby. Samotný Leo Express potom musel odložit zahájení zkušebního provozu s cestujícími v první polovině listopadu kvůli zdržení při schvalování svých jednotek.
