Pirát silnic Bobrov půjde za tragickou nehodu na tři roky za mříže

Kladno - Tři roky vězení za tragickou nehodu na silnici R7 uložil okresní soud v Kladně ruskému podnikateli Igoru Bobrovovi. Ten při návratu z tuningového srazu se svým Nissanem GT-R riskantně předjížděl, ačkoli měl zakrytý výhled. Řidič protijedoucího vozu se snažil vyhnout kolizi, sjel z vozovky a jeho auto se několikrát převrátilo. Mladík později zemřel v nemocnici, jeho přítelkyně utrpěla těžká zranění. Soud Bobrovovi také zakázal sedm let řídit. Rozsudek není pravomocný, protože se proti němu obhájci hned odvolali.

Igor Bobrov podle žaloby na konci loňského května při návratu ze srazu v Panenském Týnci na rychlostní silnici mezi Slaným a Smečnem riskantně předjížděl kolonu vozidel, ačkoli měl zakrytý výhled přes první sportovní vůz, který řídil zastupitel Prahy 7 Tomáš Vavřinec.

Pražský politik v kauze figuruje pouze jako svědek, někteří znalci však připustili, že mohl mít na zavinění nehody podíl. Nad tím, že na lavici obžalovaných neusedl i Vavřinec, se pozastavovali další právníci. „Jsem přesvědčen o tom, že viníci nehody jsou dva,“ prohlásil například Vojtěch Veverka, jenž zastupoval poškozené.

Podle předsedy trestního senátu Romana Lady měl soud rozhodovat pouze o vině Bobrova. „Červený nissan určitým způsobem to vozidlo ohrozil, řidič musel reagovat i na jeho pohyb. Pokud by se tam neobjevil druhý nissan, řidič by situaci ustál a vozidlo by pokračovalo dál,“ řekl novinářům Lada.

Reportáž Milana Brunclíka (zdroj: ČT24)

Bobrov se podle spisu nestačil včas zařadit před kolonu aut, čímž ohrozil posádku Renaultu Twingo. Řidič malého auta se snažil střetu vyhnout, ale sjel z vozovky a dostal smyk. Auto se několikrát převrátilo a skončilo ve stráni. Šestadvacetiletý řidič zemřel v nemocnici, jeho přítelkyně nehodu s těžkým zraněním přežila, následky si nese dodnes. 

Podle soudu vinu Bobrova prokázaly především výpovědi řidičů, které sportovní vozy nebezpečně předjížděly. „Způsob jízdy, který pan obžalovaný vedl a vedli ho v podstatě i další účastníci, kteří se vraceli z tuningového srazu, byl naprosto agresivní. Pokud můžeme nějaké chování v dopravě označit za pirátské, tak to je tento případ,“ zdůraznil Lada, který je dlouholetým expertem na řešení dopravních nehod.

Ztíženou situaci měli znalci, kteří v posudcích spíše spekulovali, jak se nehoda mohla stát, protože se auta nesrazila a neměli tak dostatek údajů k popisu nehody. Lada zmínil záznam jízdy pořízený posádkou jednoho z předjížděných aut. Dodal, že je z něj patrné, jak dochází k vytlačování aut ze silnice v rychlosti mezi 130 až 150 kilometry v hodině. „Jde o zásadní selhání řidiče. CD nosič se záznamem by mohl sloužit jako výukový program klasické ukázky pirátské a agresivní jízdy,“ prohlásil Lada.

Advokáti Bobrova chtěli, aby jej soud zprostil obžaloby, protože ho podle nich žádný důkaz ze zavinění nehody neusvědčil. Bobrov od začátku soudu vinu odmítá. Tvrdí, že žádnou kolizi nezaznamenal, z nehody obviňuje Vavřince. „Je to určitě tragédie, co se stalo, ale já za to necítím žádnou vinu,“ uvedl v závěrečné řeči Bobrov.

Soud přiznal pozůstalým a poškozeným odškodné kolem 1,5 milionu korun. Původně si však nárokovali kolem pěti milionů, a tak se ještě nejspíš budou případem zabývat soudy i v občanskoprávním sporu.