Kriminalisté sledují gangy zlodějů, kteří kradou auta těsně za českými západními hranicemi. Přes Česko a třeba i Polsko pak putují dál na východ k novým kupcům. „Vozidla dražší jsou většinou na objednávku. V podstatě v okamžiku krádeže již mají zahraniční majitele,“ uvedl ředitel společnosti Cebia Martin Pajer.
Řidičů i zloději preferují Octávie
U řidičů i u zlodějů jsou stále nejpopulárnější škodovky. Těch je ročně odcizeno na čtyři tisíce, nejvíce pak Octavií. „Na tuto trestnou činnost se soustředí v současné době skutečně velmi dobře organizované skupiny pachatelů často s mezinárodní účastí,“ konstatoval mluvčí ÚOOZ Pavel Hanták.
Kromě Octávií se nejvíce kradou Volkswageny či Fordy. Naopak stále populárnější korejské vozy se nevešly ani do první desítky nejvíce kradených aut. „Některé studie hovoří o tom, že v rámci Evropy je ročně odcizeno zhruba 700 až 800 tisíc vozidel, se škodou pohybující se plus mínus 15 miliard eur,“ dodal Hanták. Zatímco v Česku tak počet ukradených aut dosud klesal, sousední země naopak podle policie hlásily nárůst.

Krádeže náhradních dílů
Krádeže náhradních dílů
Kapota, kola, světla nebo airbagy - nejčastější cíle zlodějů, kteří se spíš než na celá auta zaměřují na náhradní díly.