Nespokojenost s Twitterem dává šanci konkurenci. Dalším pokusem bude aplikace Threads od Mety

Americká internetová společnost Meta, která vlastní Facebook či Instagram, se ve čtvrtek chystá spustit textovou sociální síť Threads, která má konkurovat Twitteru. Informoval o tom web listu Wall Street Journal (WSJ), podle něhož by se Threads mohl stát silným soupeřem Twitteru. S touto sociální sítí panuje mezi řadou uživatelů značná nespokojenost poté, co ji koupil Elon Musk.

WSJ označil Threads za „klon“ Twitteru a poznamenal, že Meta má stejně jako další technologičtí giganti zkušenosti s kopírováním funkcí konkurenčních platforem. Očekává se, že společnost novou aplikaci postaví na uživatelské základně Instagramu, „což je strategický manévr, který může aplikaci pomoci rychle získat popularitu“.

Instagram má měsíčně přes dvě miliardy aktivních uživatelů, Twitter podle odhadu firmy Insider Intelligence kolem 364 milionů. Pokud by tedy novou síť, jejíž název se dá česky přeložit jako „Vlákna“, začal používat alespoň zlomek uživatelů Instagramu, mohla by se rychle rozrůst.

Marketingový expert Jakub Horák se ale domnívá, že Meta to v konkurování Twitteru nebude mít jednoduché. Šéf společnosti Mark Zuckerberg už podle Horáka nějakou dobu nečte dobře trh, což ukázalo například fiasko kolem takzvaného Metaverse, tedy virtuální reality, která měla za následek výrazný propad akcií firmy.

Twitter je zaběhlý, lidé nepřejdou jen tak, míní Horák

Od té doby, co loni firmu Twitteru převzal Elon Musk, dala řada uživatelů stejnojmenné sítě najevo, že by si přála alternativu, píše WSJ. Například německá vláda v pondělí uvedla, že kvůli změnám na Twitteru zvažuje, že přejde na jiné komunikační kanály.

Server připomíná, že se Twitter v posledních měsících potýkal s technickými problémy, ztrátou části inzerentů i kritikou, že nedostatečně moderuje obsah. Žádný ze startupů, ať už to je Mastodon, Truth Social nebo Bluesky, se ale zatím neukázal jako skutečný konkurent Twitteru, míní WSJ.

„Twitter už je něco zaběhlého. Podobně jako na Facebooku jsou všichni, tak na Twitteru jsou zase všichni, kdo chtějí diskutovat, zajímají se o politiku. To neznamená, že se seberou a půjdou na cizí platformu, jenom aby tam byli sami, nevěřím tomu,“ řekl Horák.