Praha – Izrael by si rád v Česku vylepšil svou image. Rok starý průzkum společnosti Factum Invenio totiž ukázal, že by se tři čtvrtiny Čechů do Izraele nikdy nevydali. Izrael proto odpovídá soutěžním projektem, který má přesvědčit maturanty, že se jedná o moderní zemi, atraktivní pro turisty i vzdělávání.
Izrael si bude vylepšovat image u českých studentů
Hlavní vlastností Izraelců je agresivita a mít Izraelce za souseda by vadilo dvěma z pěti Čechů, takové mínění mají obyvatelé České republiky o zemi z Blízkého východu. „Existuje poměrně široká neznalost mezi širokou veřejností. A abychom to změnili, tak chceme zapůsobit na skupinu budoucích elit, to znamená studentů,“ vysvětluje mluvčí projektu Andrej Čírtek.
Izraelský velvyslanec Jaakov Levy:
„Čím více lidí se naučí o Izraeli, našich úspěších, ale i problémech, tím větší pochopení budou mít pro naši zemi a někdy i konflikty se sousedy.“
„Rozpočet soutěže je v rámci několika desítek tisíc eur, a přitom její dopad může být s tímto rozpočtem naprosto neporovnatelný,“ tvrdí Čírtek. Celorepubliková soutěž má ambici studentům židovský stát představit jinak než pouze v kontextu válečných konfliktů. Posílit má i historické znalosti Čechů. A podle marketingových expertů se investice bohatě vrátí.
Garantem projektu, který bude probíhat na středních školách, se stal památník Lidice. „Je to cesta neobvyklá a málokterá země se zatím vydala tímto způsobem na přiblížení své země cizině, ale já si myslím, že to byl dobrý počin,“ dodává ředitel Památníku Lidice Milouš Červencl. Projekt začne v září a pokračovat má několik let.
Česko by se také mohlo ve světě lépe prosazovat
Podobná kampaň by mohla inspirovat i Česko. „Stoprocentně by to Česká republika měla taky dělat. My máme v Evropě nemastnou neslanou image, a měli bychom to zvrtnout v to pozitivní,“ myslí si kreativní ředitel reklamní agentury Euro RSCG Eda Kauba.