Praha – Dveře vozů pražského metra přestanou být neprůhledné kvůli nánosům nelegální reklamy. Oblíbenou „plakátovací plochu“ teď čistí dopravní podnik jednou ročně, od léta by ale chtěl začít zbavovat metro černé reklamy průběžně. Navíc chystá reklamu, která však má spočívat v tom, že okna dveří částečně polepí vlastními nápisy.
Vandalské samolepky z metra na čas zmizí
Průběžné čištění polepených dveří chce dopravní podnik zavést od léta. „Pokud to finanční situace podniku dovolí, od června bychom rádi pokračovali v průběžném čištění od černého výlepu, protože jednorázové čištění je při negativním rostoucím trendu nelegálního výlepu již nedostačující,“ slíbil Petr Malík z marketingového oddělení DPP.
Nejvíce černé reklamy je ve vozech na lince C, kde se „inzerentům“ nabízejí na dveřích největší volné plochy. Postupně strhnou zaměstnanci dopravního podniku nepovolené nálepky ze všech vagonů během jarní údržby, která se opakuje vždy po roce. Poté už zůstane pro nelegální reklamu méně místa, protože část prostoru vyplní dopravce vlastními samolepkami. Ty mají od vylepování reklamy odrazovat. „Potřebujete se zviditelnit? Využijte legální inzertní plochy!“ budou hlásat oficiální nálepky na dveřích vozů metra.
Od léta roku 2011 je černý výlep na dveřích metra monitorován společností Rencar, která má za úkol se s případnými vandaly spojit a dohodnout si s nimi náhradu škod. I když se ale podaří dotyčného zadržet, policie může zakročit jen v případě, že způsobená škoda přesahuje 5 000 korun, což při vylepení jedné samolepky nevzniká. Odstranění jednoho metru čtverečního nelegálního výlepu vyjde přibližně na 300 korun.