Brno - Jedenáct linek hromadné dopravy muselo změnit svou trasu kvůli opravám ulice Milady Horákové. Zatímco tramvaje i nervózní řidiči musí čekat v kolonách, na staveništi zas tak rušno není. Alespoň takové stížnosti se množí na sociálních sítích. Brňané tvrdí, že by stavební práce v ulici Milady Horákové mohly být intenzivnější.
Stavba jde pomalu, stěžují si Brňané
Dnes dopoledne vyrazil štáb ČT celkem třikrát zkontrolovat počet pracujících dělníků v rozkopané ulici. Napočítal jich patnáct, pracovala asi polovina z nich. Mezi místními se množí stížnosti na pomalejší postup stavby, podle nich pracuje v ulici jen minimum dělníků. „Tady se začne pracovat v sedm hodin, ale končí se ve tři hodiny. V sobotu a v pátek je tu prázdno. Pořád se vymlouvají na technologie, ale rok a čtvrt je strašně dlouho,“ tvrdil jeden z místních při anketě v ulicích.
Stavbyvedoucí vysvětil, že jde o složitou stavbu, kdy na sebe navazují jednotlivé dílčí práce. Pokud není předchozí úkon hotov, nemůžou dělníci ve výkopových pracích pokračovat. „Ta ulice je dlouhá a stejně tak bude i oprava. Patnáct měsíců na takovouto akci je doba spíše krátká. Je tam velká spousta inženýrských sítí. Nikdo neví, v jakém jsou stavu, to se pozná, až se stavba odkryje. Může tam být problém třeba s podzemními vodami, uvědomme si, že tudy teče Ponávka,“ varoval na začátku stavebních prací Karel Pospíšil, odborník z Centra dopravního výzkumu.
Ulice Milady Horákové v číslech
- dělníci vymění 700 metrů vozovky
- denně by na stavbě mělo pracovat 30-50 dělníků
- náročná rekonstrukce bude stát 236 milionů korun
- výluka se dotkla 11 brněnských linek
- provoz se do ulice vrátí v červnu 2015
Stavební firma se dnes odmítla na kameru vyjádřit, stejně tak prchali před štábem ČT i dělníci na stavbě. „Neposkytujeme žádné informace,“ znělo z jejich úst. Jeden z nich si dokonce krátil volnou chvíli četbou.
Někteří obchodníci se kvůli dlouhodobé uzavírce stěhují. „Přijít o zákazníky jenom kvůli tomu, že by tady měli chodit po deskách, to si nemůžeme dovolit. Takže jsme se rozhodli, že odtud odejdeme,“ přiznala Jarmila Možnarová, podnikatelka sídlící v ulici Milady Horákové.
„Intenzivní“ práce v ulici Milady Horákové dokumentují lidé na Facebooku.
Změny se dotkly i řidičů: nově si zvykají na jednosměrný provoz v ulici Stará a uzavírku příjezdových cest z ulic Francouzská, Příční a Traubova. Kvůli zvýšenému provozu tramvají není možné odbočit z Cejlu doleva na Koliště, řidiči jsou místo toho navedeni do Bratislavské ulice. Levé odbočení není možné ani z Vranovské směrem do Židenic.
Dopravní tepna se dočká nových inženýrských sítí, lepšího povrchu i bezpečnějších tramvajových kolejí. Práce, které potvrají až do léta příštího roku, budou stát 236 milionů korun.