Pára jezdí na jindřichohradecké úzkokolejce i během sucha - za ní pak hasicí vůz

Nostalgické jízdy parních vlaků teď kvůli extrémnímu suchu nemají na růžích ustláno, některé z nich zakázaly přímo krajské úřady v obavě před vznikem požáru. Jenže pro jindřichohradeckou úzkokolejku znamená období letních prázdnin hlavní zdroj celoročních příjmů – na této trati se tak jezdí dál. Vůbec poprvé v historii ale vypravují za každým parním i protipožární vlak, ze kterého hlídky kropí porost podél trati.

Na trati jezdí stařičká parní lokomotiva, její strojvůdce František Pašek musí v těchto horkých dnech vedle návěstidel sledovat také porost rostoucí kolem trati: „Musím sledovat, jestli někde něco netrousíme, aby potom nehořelo."

Za každým vlakem pak jede protipožární drezína. Hlídka sleduje kouř z lokomotivy, a pokud z komína létají jiskry, přijde na řadu hašení – drezína pojme 1000 litrů vody.

Podle hasičů právě minulý týden hlídky z drezíny zabránili většímu požáru. Takovou ochranu proto považují za dostatečnou. „Ještě před příjezdem naší jednotky to uhasila drezína, která jela za lokomotivou," popisuje mluvčí jihočeských hasičů Jana Neškodná.

2 minuty
Parní vlaky jezdí o prázdninách denně
Zdroj: ČT24

Období letních prázdnin znamená pro jindřichohradeckou úzkokolejku hlavní sezonu – parní vlaky na trať mezi Jindřichovým Hradcem, Kamenicí nad Lipou a Novou Bystřicí vyrážejí denně. Po prázdninách budou cestující vozit jen o víkendech.

Načítání...