Město Nový Jičín ve středu spustilo novou mobilní aplikaci. Má zjednodušit komunikaci mezi místními a úřadem a také zrychlit informování občanů. Novojičínští kladou důraz také na bezpečnostní rozměr programu, který může obyvatele varovat například při povodních.
Nový Jičín je v mobilu. Aplikace poradí s objednáním taxi, předá kontakty na úřad i historická data
Aplikace „Nový Jičín v mobilu“ funguje na telefonech se systémem Android i iOs a je určena jak pro občany, tak i návštěvníky města. Dostupná je zcela zdarma.
Nabízí informace o městě samotném, ale také o službách, které jsou v něm dostupné. Lidé se dozvědí například o možnostech místní dopravy, o novinkách z úřadu či získají konktakty na novojičínské úředníky.
Nedílnou součástí programu je nástroj, díky němuž mohou lidé informovat novojičínský úřad. Modul naleznou uživatelé v aplikaci pod heslem „Hlášení závad“.
„Pokud člověk narazí ve městě na nějaký problém, například poškozené pouliční osvětlení, nebo černou skládku odpadů, pořídí fotografii a zadá místo, kde potíž objevil,“ uvedla redaktorka České televize Denisa Kotková s tím, že se hlášením potom zabývají pracovníci městského úřadu.
- Možností, jak aplikaci dostat do svého mobilního telefonu, je několik. Lidé si aplikaci mohou do chytrého telefonu stáhnout zde, nebo také vyhledáním „spojení “Nový Jičín v mobilu„ v obchodě Google Play (Android) nebo App Store (iPhone). Poslední možností k instalaci programu je načtení speciálního QR kódu, k nalezení například zde.
Program má rovněž bezpečnostní funkce. V různých krizových situacích, například při požárech či povodních, odesílá do zařízení, na kterých je nainstalován, varování.
Software vyvíjeli v Novém Jičíně přibližně rok. Jeho vytvoření stálo asi 200 000 korun.