Frekventovaná Nádražní ulice v centru Ostravy se bude v srpnu po necelých třech letech od rozsáhlé rekonstrukce znovu opravovat. Energetická společnost Innogy bude muset kvůli zjištěné výrobní vadě preventivně vyměnit části plynového potrubí. Snahou je, aby oprava co nejméně zasáhla do provozu vytížené komunikace. Novinářům to řekli náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová (ANO) a Andrej Prno, ředitel strategie a správy distribuční soustavy GasNet (člen společnosti Innogy).
Frekventovaná Nádražní ulice v Ostravě bude rozkopaná v srpnu. Opravovat se musí znovu po třech letech
Podle náměstkyně není úplně šťastné, že se komunikace musí znovu rozkopat. „Nicméně ta situace nastala a my považujeme skutečně za úplně zásadní otázku bezpečnosti,“ uvedla Bajgarová. Podle ní jsou prázdniny pro úpravy nejvhodnějším obdobím.
Vyměnit se musí sedm rizikových kusů tvarovek, jejichž výrobce až po ukončení rekonstrukce Nádražní ulice upozornil na výrobní vadu. Díly ve tvaru písmena T se používají na propojení plynovodu a jeho napojení na přípojku. Hrozí, že kvůli výrobní vadě by mohly být plynem naplněny duté prostory a mohlo by dojít k explozi.
Přestože riziko je podle Prna minimální, nelze ho podcenit a z bezpečnostních důvodů je nutné vadné kusy vyměnit. Všechna místa, kde byly tyto tvarovky použity při rekonstrukci plynovodu, se preventivně monitorují. Náklady na opravy, které jsou odhadovány zhruba na pět milionů korun, ponese švýcarský výrobce tvarovek.
„Společně s městem Ostrava jsme tuto opravu naplánovali na měsíc srpen, protože jsme zjistili, že toto je nejméně exponovaný měsíc z pohledu společenských, sportovních či kulturních akcí,“ uvedl Prno.
K uzavírce dojde o srpnových víkendech
Naplánováno je sedm etap, čtyři jsou zaměřeny na výměnu vadných kusů a tři na výměnu povrchu silnice. Právě při výměně povrchu bude nutná uzávěra komunikace pro individuální dopravu. Naplánována je na víkendové dny 17., 18., 24., 25. a 31. srpna.
Při výměně samotných tvarovek se silnice uzavírat nebude, díly se budou měnit v montážních jámách, které budou mít maximální rozměr dva krát 3,5 metru.
Souběžně se bude opravovat také nedaleká křižovatka Českobratrské ulice a Sokolské třídy a právě Nádražní ulice má řidičům sloužit jako objízdná trasa. Bajgarová proto doporučuje řidičům, aby více využívali pro přepravu po centru města MHD nebo třeba sdílená kola.