Praha - Část mediálních a reklamních aktivit Asociace krajů bude v příštích třech letech spravovat agentura Comunica. Ta pracuje například pro Českou poštu a propaguje projekt datových schránek. Favoritem tendru pro kraje přitom byla původně Médea, která pro sociální demokracii připravovala sněmovní volební kampaň. Asociace ji však vyřadila údajně kvůli nízké provizi. V zakázce jde až o 180 milionů korun. Bývalí hejtmani z řad ODS soutěž kritizují. Proti výsledku tendru chce Médea podat námitku. Asociace krajů tak bude muset výsledek soutěže pravděpodobně ještě přezkoumat.
Reklamu krajů bude mít na starosti agentura Comunica
„Mě to, že nás vyřadili proto, že jsme příliš levní, velmi překvapuje prostě proto, že kraje v tuto chvíli nemají příliš peněz na vyhazování,“ uvedl Jaroslav Soukup z agentury Médea group.
Podle Asociace krajů společnou reklamou hejtmani ušetří i u dražší agentury. Ročně by to každého z nich mělo vyjít na čtyři miliony. Co za ně dostanou, však zatím přesně nevědí. „Chceme si vytvořit prostor, abychom dokázali na mediálním trhu vystupovat efektivněji,“ řekl hejtman Pardubického kraje Radko Martínek (ČSSD).
Politici zejména z řad ODS však výběr jediné mediální agentury kritizují. „Jsem přesvědčený, že kraje by výběrové řízení měli komplet zrušit a peníze investovat úplně někam jinam,“ prohlásil bývalý hejtman Středočeského kraje Petr Bendl (ODS).