Praha - Další kampaň na neexistující výrobek slaví úspěch. Po reality show Český sen se podobným směrem vydala i firma Bigmedia. Na celý měsíc zaplavila Prahu billboardy na mléko Tučňák a zabodovala. Lidé si název zapamatovali a teď se o něj pere několik mlékárenských firem. Kampaň na neexistující mléko stála 2,8 miliony korun, hodnotu značky nyní reklamní experti odhadují na 5 až 10 milionů.
Reklama na neexistující značku mléka zabrala. Lidé chtějí Tučňáka
„Jednou z oblastí, kterou jsme chtěli postihnout lépe, bylo ukázat potenciálním klientům, do jaké míry dokáže venkovní reklama vybudovat reálnou hodnotu pro jejich značky,“ uvedl ředitel společnosti Bigmedia Jan Vlček. „To, že se lidé nachytali, mysleli, že ten výrobek existuje, ukazuje, že ten billboard funguje. Lidi ho zaregistrovali, a dokonce se s tím ztotožnili. Takže si nemyslím, že byli napáleni, není to neetické,“ řekl kreativní ředitel firmy Euro RSCG Eda Kauba.
Billboardy zatím využívají hlavně politické strany nebo velké společnosti jako jsou mobilní operátoři. Středně velké firmy, jako jsou například výrobci potravin, do venkovní reklamy svých výrobků tolik neinvestují. S konkurencí bojují raději pomocí slev. Kampaň však ukázala, že dát mléku jméno, a ne jen název výrobce zabírá.
Výrobky se jménem táhnou
„Každý výrobek, který má pojmenování, a speciálně výrobek, který je určen pro matky s dětmi, je vždycky výhoda, protože když se to jmenuje medvídek nebo brumlík nebo tučňák či kocour, vždycky k tomu děti získají emocionální vztah, pojmenují si to a chtějí to jméno,“ upozornil Kauba.
Značku mléka Tučňák nyní dokonce chtějí koupit některé mlékárny. „Jsme v kontaktu zhruba se čtyřmi společnostmi na trhu, které se zabývají tímto segmentem. Jestli dojde k nějaké spolupráci, zatím nedokážu potvrdit,“ prozradil Vlček.