Reklama je všudypřítomná a bez log to nejde

Praha - Bez loga by nemohla fungovat žádná střední firma, logo je symbol, který vyjadřuje, co chce firma dělat. A právě logům se věnoval nedělní pořad Média a svět. Některé společnosti mají dokonce vícero log - některá jsou určená pro uživatele, jiná pro investory a obchodní veřejnost. Každé musí totiž komunikovat něco jiného.

Jedním z těch, kdo má svou značku, je i módní návrhářka Blanka Matragi. Své logo si nedávno nechala zaregistrovat. Kromě loga má i ochrannou známku, čímž se chce chránit před plagiáty.

Podle designéra Jiřího Tomana prošla česká loga klasickým vývojem: zatímco v meziválečném období se vyšvihla na světovou úroveň, po druhé světové válce nastal (všeobecný) útlum. V sedmdesátých a osmdesátých letech byla běžná produkce opravdu tristní. Výjimky tvořily snad jedině loga Albatrosu nebo pražského metra.