Londýn – Britský regulační úřad, který dohlíží nad dodržování pravidel při nasazování reklamy v médiích, zakázal vysílání rozhlasového spotu s protiteroristickou tematikou, která připomíná samokontrolní mechanismy nastíněné ve známém antiutopistickém románu George Orwella 1984. Krátká nahrávka vybízí posluchače k větší obezřetnosti vůči lidem ve svém okolí a nabádá ke sledování, zda se nechovají podezřele. Společnost si tak má všímat osob, které se chovají příliš tajnůstkářsky, platí v hotovosti nebo mívají závěsy na oknech. Podle nezávislého úřadu se však lidé, kteří by případně takovému popisu odpovídali, mohou cítit dotčeni.
Britský úřad zakázal „orwellovskou“ reklamu v rozhlase
Reklamu si nechala vyrobit policie. Už se omluvila posluchačům rozhlasu, kteří by se mohli cítit reklamou uraženi. Kampaň, jejíž součástí reklama byla, ale obhajovala s tím, že zobrazené chování odpovídá trendům, které policie zjistila a které bylo zahrnuto do důkazních prostředků v posledních teroristických procesech. „Nemusí to nic znamenat, ale všechno dohromady to ve vás může vzbudit podezření,“ uvádí reklama.