Karlovy Vary - Plakát loňského karlovarského festivalu slaví úspěch. Výtvor Studia Najbrt získal pomyslnou stříbrnou medaili v hodnocení serveru Film Festival Posters, který shromažďuje plakáty mezinárodních filmových přehlídek. Zlato vyhrál vizuál festivalu v Cannes. Všechny oceněné plakáty najdete zde.
Vysmívaný plakát z Varů stříbrný hned za Cannes
Vedle plakátů z Cannes a Varů server vyzdvihl další výjimečné počiny minulého roku na poli designu filmových plakátů. Speciální cenu poroty získal plakát osmdesáti pěti sošek Oscara, které odkazují na předchozí vítěze.
Vizuální podobu karlovarskému festivalu dává Studio Najbrt už dvacet let. Novou typografii začali předloni čtyřicátým sedmým ročníkem. „Bylo to reakce na to, že ten festival vlastně žádný vizuál nepotřebuje, protože tam stejně všichni jedou a vědí o tom, tak jsme si z toho udělali trochu legraci,“ říká designér Aleš Najbrt o minimalistickém návrhu.
Co si pan Bartoška vybere
„Plakát působí hodně jinak než ostatní, že je velmi jednoduchý,“ doplňuje autor úspěšného plakátu Petr Štěpán. „Vždycky záleží na tom, co si pan Bartoška vybere. Před dvěma lety se nám stalo, že se mu líbila úplně jednoduchá čtyřicet sedmička a řekl, že v tomhle chceme pár let pokračovat,“ odkazuje na prezidenta festivalu.
Loňský plakát se stal terčem mnohých posměšků a kritiky, hlavně na Facebooku. Autoři designu však vědí, že za ním stojí poctivá práce, a mají radost, že se o festivalu mluví. „Pro nás je dobré, že pro někoho je to drzost, pro někoho humor, pro někoho nuda, to se mi líbí,“ usmívá se Najbrt. Bez zbytečných slov i barev tak bude zřejmě i letošní ročník.