Praha - Na mimořádném koncertu ve Dvořákově síni pražského Rudolfina vystoupila světově proslulá mezzosopranistka Magdalena Kožená, která se představila s orchestrem starých nástrojů Venice Baroque Orchestra. Pro svůj recitál zvolila operní árie z pera italského barokního mistra Antonia Vivaldiho, nezazněly však osvědčené hity, ale spíše výrazově zajímavé árie.
Kožená zpívala „neosvědčeného“ Vivaldiho
Opera je méně známou oblastí Vivaldiho díla. Jeho tvorba pro divadlo je však nesmírně rozsáhlá, zkomponoval minimálně 44 operních děl, z nichž se zachovala polovina. Jednotlivé árie si za posledních deset let získaly pevné místo v repertoáru mnoha pěvců a stále větší oblibě se těší i u publika.
Vyprodané hlediště Rudolfina se mohlo těšit z úryvků oper Griselda, Orlando furioso, Arsilda, Farnace, La verita in cimento, Ottone in villa a z oratoria Juditha triumphans. Program doplnily instrumentální koncerty a symfonie.
Koncert v Rudolfinu dirigoval Andrea Marcon a jako sólisté se představili houslisté Massimiliano Tieppo a Gianpiero Zanocco a flétnisté Michele Favaro a Anna Fuseková.
Brněnská rodačka Magdalena Kožená je jednou z nejvyhledávanějších a nejvýraznějších evropských mezzosopranistek, což dokládají ceny, které získala v České republice i v zahraničí včetně exkluzivní smlouvy s nahrávací společností Deutsche Grammophon.
Nedávno obdržela česká pěvkyně cenu časopisu Gramophone v kategorii recitálu – porota ocenila nahrávku opery Julietta od Bohuslava Martinů, která vznikla koncem minulého roku právě v pražském Rudolfinu.