V čele představenstva Pivovarů Lobkowicz usedl Tvrdík

Novým předsedou představenstva skupiny Pivovary Lobkowicz Group, jednoho z předních českých výrobců piva, se stal Jaroslav Tvrdík. Skupinu ovládá čínská společnost CEFC, v jejímž vedení Tvrdík také působí. V představenstvu pivovarnické skupiny pak skončil provozní ředitel pivovaru Vladimír Chmelíček.

Místopředsedou představenstva skupiny Pivovary Lobkowicz Group se pak stal Roman Náhončík a členem Marian Severa. Obměnila se i dozorčí rada, do které byli jmenováni Štefan Füle, Ťia-ning Čchiang a Gabriela Šímová.

Pokračují tak změny ve vedení po odchodu předsedkyně dozorčí rady Marcely Hrdé v polovině září. Už dříve také skončil v představenstvu firmy Josef Hehejík.

Hrdá působila přímo ve vedení české společnosti CEFC Group (Europe) Company, ale po svém odchodu skončila i ve vedení firem, které skupina vlastní. Jde například o společnosti Travel Service, Žďas nebo Florentinum Asset.

CEFC letos kvůli vysokému zadlužení upadla do problémů, zakladatel firmy Jie Ťien-ming byl dokonce zatčen. Po překotném vývoji na jaře výkon akcionářských práv nad CEFC Europe převzala CITIC, která je státní firmou.

CITIC Group založila v Česku CITIC Europe jako platformu pro svoji expanzi v Evropě. Podle informací ČTK bude česká CEFC Group (Europe) Company dceřinou společností CITIC Europe. Vedle toho bude CITIC Europe vykonávat akcionářská práva ve společnostech Travel Service, Médea a Empresa, J&T a právě v Pivovarech Lobkowicz.

Zástupkyní generálního ředitele pro strategii skupiny CITIC Group, která vykonává akcionářská práva nad CEFC Europe, je nyní Číňanka Sia Žen.

  • V současnosti je Tvrdík podle obchodního rejstříku je zapsán ve statutárních orgánech řady firem, mimo jiné je místopředsedou představenstva CEFC Group (Europe) Company, členem dozorčích rad CITIC Europe, Florentinum ASSET a Nadačního fondu Tradiční čínské medicíny či členem statutárních orgánů společností SK Slavia Praha, Stadion Eden a Eden Arena a je společníkem v Little Mole Cartoon. Také zastává post prezidenta Smíšené česko-čínské komory vzájemné spolupráce.
  • V minulosti se pohyboval ve státní správě a v politice. Od roku 1990 zastával různé pozice na ministerstvu obrany; například v letech 1992 až 1993 byl náčelník finanční služby československého kontingentu 1. praporu mírových sil OSN (UNPROFOR) v Jugoslávii, dále pracoval v ekonomickém úseku sekce zahraničních vztahů ministerstva obrany a šéfoval příspěvkové organizaci ministerstva Vojenská lázeňská a rekreační zařízení. 
  • Od prosince 2000 do května 2001 dělal ekonomického náměstka ministra obrany, následně se až do června 2003 ujal přímo funkce ministra. Podařilo se mu prosadit návrh na zrušení základní vojenské služby, změnu struktury velení v armádě či sloučení vojenských tajných služeb. Mezi své největší úspěchy řadil i schválení zákona o vojácích z povolání. Od června 2002 do července 2003 měl také mandát poslance.
  • V letech 2003 až 2006 byl prezidentem a předsedou představenstva Českých aerolinií. Po svém nástupu do vedení ČSA musel často odrážet názory, že prestižní funkci získal jako „trafiku za zásluhy“. Firma za Tvrdíkovy éry započala s transformací, uzavřela kontrakt na dodávku airbusů, dopravce však zároveň skončil ve vysoké ztrátě. Tvrdík to připisoval růstu cen ropy ve světě a zostřující se konkurenci. Podle jeho kritiků byly ale za špatnými výsledky firmy zejména manažerské chyby.
  • V letech 2006 až 2010 pak působil jako volební manažer ČSSD, tedy za éry premiéra Jiřího Paroubka, jehož týmu poradců posléze i šéfoval.

Prodeje se Pivovarům Lobkowicz loni zvedly

Skupinu Pivovary Lobkowicz Group tvoří pivovary v Protivíně, Uherském Brodě, Jihlavě, Hlinsku, Klášteře nad Jizerou, Vysokém Chlumci a Černé Hoře. Mezi hlavní značky patří Lobkowicz, Rychtář, Klášter, Platan, Ježek, Černá Hora a Uherský Brod.

Objem prodaného piva jedné z největších pivovarnických skupin loni meziročně stoupl o 3,6 procenta na zhruba 726 tisíc hektolitrů. Export piva skupiny se mírně snížil na necelých 114 tisíc hektolitrů. Hospodářské výsledky za loňský rok firma nezveřejnila, předloni byla ve 106milionové ztrátě s obratem 1,25 miliardy korun.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Europoslanci schválili postupný zákaz dovozu ruského plynu

Evropský parlament (EP) ve středu ve Štrasburku schválil zákaz dovozu ruského plynu do Evropy nejpozději do podzimu roku 2027. Nařízení se týká zkapalněného zemního plynu (LNG), jehož dovoz by měl skončit nejpozději k 1. lednu 2027, i dovozu potrubního plynu, kdy je nejzazší termín za určitých podmínek 1. listopadu téhož roku.
17. 12. 2025Aktualizováno17. 12. 2025

Spotřeba uhlí bude letos rekordní, předpovídá agentura IEA

Spotřeba uhlí bude letos opět rekordní, proti loňsku se zvýší o půl procenta a dosáhne 8,85 miliardy tun. Částečně je to způsobeno politikou vlády amerického prezidenta Donalda Trumpa. Ve svém výhledu o vývoji poptávky po tomto palivu to píše Mezinárodní agentura pro energii (IEA). Spalování uhlí je přitom jedním z největších zdrojů skleníkových plynů, které významně přispívají ke změně klimatu.
17. 12. 2025

Přesunutí poplatků za zelené zdroje je dle Davida správné. Na dluh, míní Hladík

„Nepochybuji o tom, že to je krok správným směrem, ale nebude to stačit,“ reagoval europoslanec Ivan David (SPD) na krok vlády, která počítá s tím, že bude ze státního rozpočtu hradit poplatky za obnovitelné zdroje energie. Vyjít by to mělo na sedmnáct miliard korun, což bude každoročně na dluh budoucích generací, varoval exministr životního prostředí a poslanec Petr Hladík (KDU-ČSL). Vyzval k pomoci energeticky náročným odvětvím. Převedení poplatků na stát je podle prezidenta Svazu průmyslu a dopravy Jana Rafaje „extrémně důležitý krok“ pro energeticky náročný průmysl, po němž svaz volal mnoho let. Pozvání do Událostí, komentářů přijala také ředitelka Masarykova ústavu vyšších studií ČVUT Vladimíra Dvořáková. Moderoval Daniel Takáč.
17. 12. 2025

EK zmírnila plán na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory

Evropská komise (EK) zmírnila plán na zákaz prodeje automobilů se spalovacími motory v Evropské unii od roku 2035. Nový návrh požaduje, aby se emise oxidu uhličitého (CO2) u nových aut snížily o devadesát procent proti úrovni z roku 2021, tedy nikoli o sto procent, jak bylo původně plánováno.
16. 12. 2025Aktualizováno16. 12. 2025
Načítání...