Londýn - Nové hypermarkety ale i rychloprodejny Tesco by měly v příštích pěti letech vyrůst v zemích střední a východní Evropy. Britský maloobchodní řetězec chce plochu svých prodejen rozšířit skoro dvojnásobně z dnešních zhruba 2,2 milionu na 4,1 milionu metrů čtverečních. Chce tak kompenzovat slabou poptávku v západní Evropě a Spojených státech.
Tesco na každém rohu – řetězec chystá útok na peněženky Středoevropanů
Velké naděje Tesco vkládá také do programu renovace hypermarketů, kdy rozšiřuje nabídku produktů a poskytování různých služeb, jako jsou například oční optika či fotografické služby. Tržby ve čtyřech nedávno renovovaných obchodech stouply téměř o pětinu.
V České republice, Maďarsku, Polsku, na Slovensku a v Turecku dnes Tesco provozuje dohromady 850 obchodů. Ty v uplynulém roce utržily 7,6 miliardy liber, tedy asi 220 miliard korun, a na celkových tržbách společnosti se tak podílely zhruba 12 procenty.
Tuto středu otevře Tesco v Praze velkoplošnou prodejnu Extra, kterou vybudovalo v obchodním centru Eden na místě svého bývalého hypermarketu. Obchody Extra jsou novým prodejním formátem, který se Tesco po vzoru Británie rozhodlo v Česku vybudovat. První dva obchody Extra, jejichž součástí je lékárna, oční optika či prodejny s telekomunikačními a fotografickými službami, otevřelo Tesco v září v Plzni.
Tesco je za konkurenty Wal-Mart a Carrefour třetí největší maloobchodní společností na světě. Divize Tesco Stores ČR vstoupila na tuzemský trh v roce 1996. Nyní v Česku provozuje 69 hypermarketů, 41 supermarketů, 25 prodejen Tesco Expres, šest obchodních domů a 18 čerpacích stanic. Na loňském žebříčku deseti největších tuzemských obchodníků připadlo společnosti Tesco s odhadovanými tržbami 46,5 miliardy korun třetí místo.