Praha - Společnost Pivovary Staropramen zdraží od listopadu sudové pivo v průměru o 4,5 procenta. Velkoobchodní cena půllitru Staropramenu Světlý, který je nejprodávanějším pivem z produkce skupiny, by měla vzrůst o 60 haléřů. Ceny lahvových a plechovkových piv zůstanou beze změny. Firmu ke zdražení vedou rostoucí náklady. Své výrobky zdražovala naposledy v lednu kvůli zvýšení daní v rámci vládního balíčku úsporných opatření. Ke zvýšení cen zlatavého moku tehdy ze stejného důvodu sáhla většina pivovarů v Česku.
Soudek Staropramenu vyjde od listopadu dráž
Staropramen zdražení odůvodňuje vyššími cenami vstupů, jež při výrobě sudového piva používá. „Poslední plošnou změnu jeho cen, která se uskutečnila kvůli rostoucím cenám vstupů, jsme realizovali v prosinci 2008, to znamená před dvěma lety,“ doplnil mluvčí společnosti Pavel Barvík. Od té doby podle něj vzrostly ceny energií, sladového ječmene či komodit ovlivňujících ceny obalů na pivo.
Na zdražení se podepsalo i dopravní omezení v Praze
Na zdražení piva ale má podle firmy vliv i otevření nové části Pražského okruhu a s tím související omezení nákladní dopravy v hlavním městě. Staropramen kvůli tomu musí využívat delší distribuční trasy a hradit vyšší částky za mýtné.
Pivovary Staropramen jsou s přibližně patnáctiprocentním podílem na trhu, jehož zhruba polovinu ovládá Plzeňský Prazdroj, dlouhodobě českou pivovarnickou dvojkou. Kromě značky Staropramen patří do portfolia společnosti také značky Ostravar a Braník. Firma v ČR zároveň distribuuje belgická piva Stella Artois, Hoegaarden a Leffe.