Šéf Hartmann Andreas Joehle: Jeden zdravotnický trh, ale různý zákazník

Zdravotnický trh se v posledních letech výrazně proměnil, hlavně díky moderním technologiím a novým přístupům. Firmy se ale musí přizpůsobovat potřebám svých zákazníků a často hledat nové léčebné postupy. A také být důslednější ve spolupráci s pojišťovnami i samotnými pacienty, soudí Andreas Joehle, generální ředitel firmy a předseda představenstva společnosti Hartmann, předního světového výrobce zdravotnických prostředků a hygienických výrobků.

5 minut
Joehle: Jeden trh, různý zákazník
Zdroj: ČT24

„Trh se zdravotními potřebami se dramaticky změnil. Když se podíváte na vývoj IT systémů, záznam dat a jejich transparentnost, tak máme mnohem detailnější údaje o poskytování péče. To vše vede k většímu přehledu, jak v budoucnu řešit zdravotní problémy. Co se však nezměnilo, je to, že máme stále víc nemocí, které chceme léčit, a mnoho lidí, kteří chtějí zvyšovat kvalitu léčby, s ohledem na peníze, samozřejmě předat,“ konstatuje generální ředitel firmy Hartmann Andreas Joehle.

Firma Hartmann má v Česku tři továrny a pracuje v nich deset procent zaměstnanců společnosti. Společnost prodává své výrobky do víc než stovky zemí. Střední Evropu, respektive východoevropský trh, Hartmann považuje pro svůj byznys za klíčový. „Zásadní je, že Česko je pro nás klíčovou zemí. Osmdesát procent toho, co na světě prodáme, pochází z českých továren. Takže pro nás je česká výroba velmi důležitá. A víc než tisícovka našich českých zaměstnanců je pro nás nedílnou součástí našich celosvětových obchodů, nejen v České republice,“ říká generální ředitel firmy Andreas Joehle.

Největší výzvy a příležitosti v oblasti zdravotní péče v příštích pěti až deseti letech jsou podle Joehleho známy už nyní. Jsou dány demografickým vývojem. Dá se totiž předpokládat, že až bude někomu osmdesát let, pravděpodobně bude mít zdravotní problémy. Populace stárne, ale zároveň se lidé dožívají vyššího věku, který chtějí trávit čím dál tím aktivněji. „Ženeme před sebou obrovskou vlnu. Je třeba si rozmyslet, jak postupovat, a nabídnout řešení. Je třeba spolupracovat. To zejména znamená kooperaci vlád s pojišťovnami, zdravotnickými firmami a pacienty. Stojí před námi velký úkol. Zachovat stejnou péči do budoucna bez výraznějších nákladů,“ vysvětluje Joehle.

  •  „Musíte investovat teď, abyste měli budoucnost. Nemůžete čekat, až za vámi přijde východoevropský trh sám. Je to dlouhodobá spolupráce, dlouhodobé partnerství,“ konstatuje generální ředitel firmy Hartmann Andreas Joehle.
Hartmann Rico v Česku
Zdroj: David Taneček/ČTK

Ačkoliv jde o jeden zdravotnický trh, rozdíly mezi asijským, evropským nebo americkým zákazníkem jsou podle generálního ředitele firmy obrovské. Hartmann rozlišuje dva druhy produktů. Na straně jedné stojí celosvětově prodávané výrobky, tedy takové, které lze používat ve více zemích. A na straně druhé ty, kde v různých zemích mají odlišné potřeby. Společnost se tak sice snaží orientovat na výrobu globálně úspěšných produktů, ale zároveň musí být flexibilní i pro lokální trhy.

„Pevně věřím, že můžete sjednotit věci, které mají smysl. Můžete centralizovat produkci, můžete centralizovat komunikační aktivity, ale byznys zůstává v dané lokalitě. Z tohoto hlediska si musíme důsledně všímat toho, co se děje v jednotlivých zemích. A to samé platí pro zákazníky. Čili zprávy, které přichází z trhu, tvoří vaši strategii. A to, co vám připadá skvělé, nemusí být zdaleka tak dobré pro zákazníka,“ vysvětluje Joehle. A dodává: „Chceme dělat světový byznys. To ale neznamená mít dobrá čísla. Znamená to, že pokud má zákazník problém, jsme schopni mu pomoci. To je pro mě byznys.“

Jak si vede Hartmann v Česku

Historie společnosti HARTMANN - RICO, a. s., v Česku se datuje od prosince roku 1991. Do tehdejšího podniku Rico Veverská Bítýška vstoupil přední světový výrobce zdravotnických prostředků a hygienických výrobků – společnost Paul HARTMANN. Za deset let svého působení se HARTMANN - RICO, a. s., stal největším českým výrobcem ve svém oboru, jedním z nejvýznamnějších distributorů a rovněž význačným exportérem.

Od roku 1993 dokázala společnost HARTMANN - RICO, a. s., zvýšit svůj obrat více než pětinásobně. Export, především na trhy západní Evropy, vzrostl téměř dvacetinásobně a v posledních letech dosáhl bezmála dvě a půl miliardy korun. Počet pracovníků přitom narostl o pouhou třetinu.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Ekonomika

Brusel zahájil šetření české státní podpory pro jaderné bloky v Dukovanech

Evropská komise (EK) zahájila hloubkové šetření s cílem posoudit, zda je veřejná podpora, kterou Česká republika plánuje poskytnout na výstavbu a provoz dvou nových jaderných bloků v Dukovanech, v souladu s pravidly EU pro státní podporu. Komise o tom informovala v tiskové zprávě. Unijní exekutiva se chce zaměřit na vhodnost a přiměřenost státní podpory i na dopad, jaký toto opatření bude mít na hospodářskou soutěž na trhu.
před 31 mminutami

Antimonopolní úřad zrušil zakázku na 180 trolejbusů pro Prahu

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Mlsna definitivně zrušil zadávací řízení Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) na nákup až 180 bateriových trolejbusů za víc než tři miliardy korun. Úřad o tom informoval v tiskové zprávě. Rozhodnutí je pravomocné, DPP jej může napadnout správní žalobou u Krajského soudu v Brně.
před 38 mminutami

Podle Fialy (SPD) chybí v rozpočtu 116 miliard na výdaje

Ve státním rozpočtu na příští rok chybí na výdaje 116 miliard korun, prohlásil místopředseda SPD Radim Fiala s odkazem na ministryni financí Alenu Schillerovou (ANO). Řekl to před jednáním koaliční rady ANO, SPD a Motoristů, která měla rozpočet na programu. Koalice dříve operovala s částkou o dvacet miliard nižší.
před 1 hhodinou

O svátcích budou velké obchody většinou zavřené

Obchodní řetězce a nákupní centra budou mít o Vánocích naposledy otevřeno na Štědrý den, který letos připadá na středu, maximálně však do 12:00 hodin. Ve čtvrtek 25. prosince a v pátek 26. prosince budou mít všechny velké obchody zavřeno, stejně tak i ve čtvrtek 1. ledna. Děti šly letos do školy naposledy v pátek 19. prosince a vrátí se v pondělí 5. ledna.
před 5 hhodinami

Provizorium nemusí být problém, nebude-li dlouhé, zaznělo v Událostech, komentářích z ekonomiky

Vláda Andreje Babiše (ANO) míří do rozpočtového provizoria, protože chce předělat návrh státního rozpočtu zděděný po kabinetu Petra Fialy (ODS). Hlavní ekonom Investiky Vít Hradil a redaktor ČT Petr Vašek diskutující v pořadu Události, komentáře z ekonomiky se shodli, že provizorium nemusí být zásadní problém, pokud nepotrvá dlouho. Babišova vláda se ale zřejmě nevyhne vyššímu schodku, pokud chce prosadit priority jako přesun poplatků za obnovitelné zdroje na stát nebo snížení záloh živnostníkům. Debatu moderovala Vanda Kofroňová.
před 18 hhodinami

Firmy mohou opět získat úvěr se státní zárukou

Malé a střední firmy mohou po téměř dvouleté pauze znovu získat úvěr se státní zárukou. Peníze lze využít na provozní i investiční výdaje. Ministerstvo průmyslu a obchodu na program Národní záruka vyčlenilo 578 milionů korun, což umožní poskytnout až pět miliard. Resort očekává, že si je rozdělí zhruba tisíc podnikatelů. Žádosti přijímá Národní rozvojová banka. Ta v minulosti poskytla záruky v objemu padesáti miliard korun.
20. 12. 2025

Schillerová chce stihnout legislativu k EET v příštím roce

Nová ministryně financí Alena Schillerová (ANO) již vytvořila na resortu pracovní skupinu pro zavedení elektronické evidence tržeb (EET). Vyjádřila se tak v pořadu Týden v politice moderovaném Martinem Šnajdrem. Součástí připravovaného zákona má být také daňový balíček, který bude mimo jiné obsahovat osvobození spropitného od daní a pojistného, snížení DPH na nealko nápoje ve stravovacích službách nebo studentské a manželské slevy. Podle ministryně je reálné, aby se nezbytné legislativní změny stihly během roku 2026, zpracovaný legislativní text by chtěla mít do konce února, v říjnu by měl navázat pilotní projekt. Schillerová také znovu připustila, že schodek rozpočtu na příští rok by mohl být vyšší, než s jakým počítal návrh připravený předchozím kabinetem Petra Fialy (ODS).
20. 12. 2025

Německá armáda koupí pistole od České zbrojovky

Česká zbrojovka, výrobce ručních palných zbraní, získala zakázku u německé armády, bundeswehr si vybral její pistoli jako svou novou služební zbraň. Uherskobrodská firma informovala, že zakázku získala v mezinárodním tendru a uspěla před několika globálními konkurenty. Cenu ani rozsah zakázky neuvedla.
19. 12. 2025
Načítání...