Praha - Vánoční nákupy vrcholí, obchodní řetězce o čtvrtém adventním víkendu navštívilo až o polovinu víc zákazníků než o běžném víkendu. Tržby se tak prodejcům zvýšily o desítky procent. Prodej roste také ve srovnání s loňským předvánočním obdobím. Vyplývá to z ankety mezi řetězci. Například v obchodních domech Tesco během tohoto víkendu nakupovalo o polovinu více lidí ve srovnání s běžným víkendem.
Obchodní řetězce hlásí po čtvrtém adventním víkendu rekordní tržby
Podle mluvčí Tesca Evy Karasové pořizovali zákazníci především potraviny a alkohol. Řetězec ale registruje i větší počty prodaného oblečení, kosmetiky, hraček a elektroniky. „Průměrná hodnota nákupu se oproti běžnému víkendu zvýšila na dvojnásobek,“ uvedla Karasová. V porovnání s loňským obdobím před svátky prodeje Tesca o tomto víkendu vzrostly o šest procent. Do obchodů Globus zavítal dvojnásobný počet lidí ve srovnání s běžným víkendem. „Sobota byla náš nejsilnější den roku,“ sdělil jednatel společnosti Globus Petr Vyhnálek. Prodeji také pomohlo, že řada lidí kvůli sněžení odložila nákupy na víkend, dodal Vyhnálek.
Společnost Ahold, provozující síť supermarketů a hypermarketů Albert, hlásí proti běžnému víkendu růst tržeb o téměř polovinu. V porovnání s předvánočními prodeji v loňském roce obchodům vzrostly tržby o více než deset procent, uvedl mluvčí Aholdu Lukáš Hora. Velký zájem byl podle Hory o hračky, jejichž prodej oproti loňskému roku vzrostl o 70 procent.
O pětinu se zvýšil prodej čerstvých potravin jako masa, ovoce, zeleniny a mléčných výrobků. Mluvčí Aholdu očekává, že během příštího týdne budou lidé nadále nakupovat zejména čerstvé potraviny a také nápoje. „Většinu dárků lidé už nakoupili, ale čekáme ještě nákupy na poslední chvíli,“ dodal Hora.