Praha – Státní agentura na podporu cestovního ruchu CzechTourism se rozhodla ocenit nejlepší turistické počiny za posledních 17 let. Proto vybrala, které kouty České republiky jsou ty „nej“. Odměnit chce například nejmódnější, nejekologičtější a nejmagičtější místa v tuzemsku. Prestižní cenou se tak budou moci pochlubit například Stodolní ulice nebo zámek Zbiroh.
O „nej“ koutech Česka se nechte inspirovat od agentury CzechTourism
Mezi romantickými destinacemi na plné čáře všechny konkurenty porazil zámek Hluboká nad Vltavou. Kromě vrcholu romantiky hledala komise ale třeba i lokalitu, která je teď nejvíc v módě. Tady se prvenství dočkala Stodolní ulice a jižní Morava. Nejmagičtějším městem je podle agentury Český Krumlov, nejoriginálnějším místem zase zámek Zbiroh.
Marketingový ředitel agentury CzechTourism Pavel Klicpera
„My se samozřejmě na Českou republiku už díváme trochu posunutou optikou, takže jsme pozvali odborníky z odvětví cestovního ruchu, ale i laiky. Přizvali jsme členy Hospodářské komory, osoby společensky, kulturně i politicky činné.“
Cenou za nejlepší turistický produkt se může chlubit liberecké zábavní centrum Babylon. Nejlépe obnoveným turistickým objektem se zase staly pražské Sovovy mlýny. Nej za ekologický region si vysloužila Šumava.
Vítězové se mohou těšit na přízeň agentury
Slavnostně bude CzechTourism vyhlašovat výsledky na festivalu ve Špindlerově Mlýně příští víkend. Vybrané destinace se mohou těšit především na přízeň agentury. „My jim nabídneme spolupráci v rámci propagace. Jak víte, my také disponujeme velice rozsáhlým portálem Kudyznudy.cz, ale máme také řadu mechanismů v zahraničí. Máme pobočky po celém světě,“ říká Klicpera.
Vyhlášení vítězů, jehož součástí bude i prezentace regionální kuchyně a vystoupení umělců, má mimo jiné připomenout 17 let existence agentury CzechTourism.