Praha - Od prvního března bude na úroveň poskytovaných služeb Českých drah dohlížet ombudsman kvality. Nově zřízený post obsadí bývalý ředitel pražské zoologické zahrady Petr Fejk (46). Na starosti bude mít rozvoj péče o cestující, bude se například podílet na tréninku personálu v oblasti poskytování služeb, jeho lidé budou řešit také podněty a stížnosti zákazníků.
Nad kvalitou Českých drah bude bdít bývalý šéf pražské zoo
Petr Fejk, bývalý ředitel zoo v Praze:
„Kvalifikaci pro posuzování stížností na Českých drahách nemám. Musím firmu poznat a pochopit, než budu něco platný. Když jsem ale nastupoval do zoologické zahrady, tak jsem o ní také nic nevěděl a po deseti letech se počet návštěvníků více než ztrojnásobil.“
České dráhy se snaží zvyšovat úroveň služeb a modernizovat vozový park kvůli očekávanému nástupu konkurence v osobní železniční dopravě. V polovině letošního roku plánuje na trati Praha-Ostrava spustit dálkové vlaky společnost RegioJet ze skupiny Student Agency. Modernizaci vozového parku drahám umožnily dlouhodobé smlouvy o provozu osobní dopravy z roku 2009.
„Věřím, že zřízení pozice ombudsmana kvality pomůže posunout zákaznický servis na úroveň srovnatelnou s německými nebo rakouskými drahami. Samotné nové soupravy nestačí,“ zdůraznil generální ředitel ČD Petr Žaluda. „Vedle transparentního a vyrovnaného hospodaření je zvýšení kvality služeb národního železničního dopravce naší další prioritou,“ řekl k tomu ministr dopravy Vít Bárta (VV). Fejk se mu na post ombudsmana drah zamlouvá.
Kdo je Petr Fejk?
Fejk vystudoval češtinu, historii a pedagogiku na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v Praze. V učitelské praxi se ale dlouho neohřál. V roce 1997 nastoupil do funkce ředitele pražské zoologické zahrady, kde strávil 12 let. Do povědomí veřejnosti se dostal díky výrazným snahám o modernizaci zahrady. Celý rok 2010 působil Petr Fejk v New Yorku jako manažer České národní budovy a ředitel Českého centra, odkud se na vlastní žádost vrátil do Prahy.
Post ombudsmana pro podněty a stížnosti zákazníků není ve velkých firmách nijak ojedinělý. Funguje například také v energetické společnosti ČEZ, má ho i Česká pošta. Na ombudsmana se mohou obrátit i klienti některých velkých tuzemských bank, třeba Komerční banky nebo České spořitelny.