Brusel – Klíčovým kritériem pro kvalitní bankovní účet je podle zákazníků nejenom nízká cena, ale také přehledný sazebník. Tvrdí to tuzemští odborníci i průzkum Evropské komise. Míra a složitost zpoplatnění služeb je totiž prubířským kamenem konkurenčního boje mezi jednotlivými bankami o své klienty. V tomto smyslu se podle posledních analýz české finanční instituce „zprůhledňují“.
Konkurenční úspěch bank spočívá v přehledných sazbách
Sazebníky českých bank se v poslední době zbavují celé řady zbytečných položek. Potvrzují to lidé, kteří se jimi zabývají přes deset let. „Ty názvy jednotlivých zpoplatněných položek už v současné době znějí zcela archaicky. Byly to různé účetní transakce, zaúčtování na vrub, a tak dál,“ přiznává obchodní ředitel společnosti Scott and Rose Michal Mošnička.
O zlepšení poměrů hovoří i organizátoři hlasování o nejabsurdnější bankovní poplatek, který se letos volí už pošesté. Kandidátů do soutěže však prý přesto mají stále dost. „Přes toto denní téma - jak výše poplatků, tak přehlednost sazebníků a orientace v nich, tak si stále myslím, že jsou zbytečně komplikované,“ připouští Patrik Nacher ze serveru Bankovnipoplatky.com.
Nejpřehlednější jsou podle odborníků nízkonákladové účty. Mezi kamennými bankami jsou příznivě hodnoceny například Komerční banka, UniCredit Bank nebo Poštovní spořitelna. Právě ony prý dokazují, že i obsáhlejší sazebník může být zpracován přehledně.