Skupina PPF dokončila nákup sta procent akcií strojírenské skupiny Škoda Transportation včetně dalších aktiv souvisejících s její činností a v souvislosti s uzavřením transakce udělala několik personálních změn ve vedení firmy. Funkci generálního ředitele a předsedy představenstva společnosti přebírá dvaapadesátiletý Petr Brzezina.
Kellnerova PPF dokončila nákup plzeňské Škody Transportation, do vedení dosadila své lidi
V představenstvu společnosti zůstávají dosavadní členové vrcholového vedení Škody Transportation Tomáš Ignačák a Zdeněk Sváta a ředitel společnosti Škoda Electric Jaromír Šilhánek. Představenstvo jako pátý člen doplní finanční ředitel Jan Menclík.
Podle ředitele pro strategické projekty skupiny PPF Ladislava Chvátala, který je zároveň novým předsedou dozorčí rady společnosti, je Škoda Transporation silná značka s dlouhou tradicí, která má jméno po celém světě.
„Zároveň zde máme obrovskou přidanou hodnotu v lidech, v jejich technických znalostech a zkušenostech. Věříme, že Škoda má při správně zvolené strategii, efektivním řízení a při využití našich mezinárodních zkušeností dobrou budoucnost,“ uvedl.
Těžká váha dopravního strojírenství
Škoda Transportation s více než 5300 zaměstnanci je největší firmou zabývající se dopravním strojírenstvím ve střední a východní Evropě. Vyrábí tramvaje, příměstské elektrické vlaky, lokomotivy, soupravy metra, trolejbusy nebo elektrobusy. Skupina má několik dceřiných společností v ČR, například společnosti Škoda Electric, Škoda Vagonka nebo Pars nova. Další firmy jsou v Německu, Finsku, USA, Polsku, Maďarsku a Rusku.
Skupina PPF podnikatele Petra Kellnera působí v bankovnictví a finančních službách, telekomunikacích, biotechnologiích, pojišťovnictví, nemovitostech a zemědělství. Je aktivní v Evropě, Rusku, Asii i Severní Americe.
Podle analytiků touto akvizicí skupina PPF vhodně rozšiřuje své portfolio aktiv. Přechod škodovky do rukou PPF také do jisté míry napomůže plzeňské společnosti v nabytí větší transparentnosti a důvěryhodnosti, protože majitel Škody, kyperská společnost CEIL, byl dlouhou dobu obestřen tajemstvím, uvedli už dříve analytici.
Mezi zájemci o převzetí Škody Transportation byl skoro rok za favorita považován největší výrobce kolejových vozidel na světě, Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) z Číny. Poté do hry vstoupil konkurenční německý Siemens. Na začátku listopadu pak česká média také s odvoláním na nejmenované zdroje přišla s informací, že Škodu Transportation koupí Energetický a průmyslový holding (EPH) miliardáře Daniela Křetínského, nakonec se však stala kupcem Kellnerova PPF.