EK: Každé třetí aerolinky klamou zákazníky

Brusel - Třicet procent evropských prodejců letenek na webu šidí a klame zákazníky, zavádějícími informacemi či reklamou. Vyplývá to z dosavadních výsledků rozsáhlého šetření, které provádí Evropská komise. Šetření se zaměřovalo hlavně na klamavé udávání cen, dostupnost nabídek a nepřiměřené smluvní podmínky.

Komise, výkonný orgán unie, dnes uvedla, že zjistila, že na trhu s online prodejem letenek jsou zákazníci vystaveni závažným a přetrvávajícím problémům. V posledních sedmi měsících ze 386 kontrolovaných webových stránek 137 porušovalo evropské zákony na ochranu spotřebitelů. V polovině těchto případů nicméně už došlo k nápravě.

Na kontroly dohlíží eurokomisařka pro ochranu spotřebitelů Meglena Kunevová, která hrozí, že pokud proti zjištěným problémům letecké společnosti a prodejci nezasáhnou, přistoupí komise k právních krokům.

„Je nepřijatelné, aby byl každý třetí zákazník, který si rezervuje letenku pomocí internetu, ošizen nebo uveden v omyl,“ prohlásila Kunevová. Dodala, že hodlá spolupracovat s členskými státy, aby celé šetření bylo dokončeno do začátku května příštího roku.

Vydáno pod