Čokoláda jako dárek k Vánocům je v kurzu

Praha - Sladké jako vánoční dárek je „in“. Každý desátý člověk v Česku kupuje blízkým jako dárek čokoládu. Nejčastěji ji lidé vybírají podle druhu a značky. Třeba na Královéhradecku mají zákazníci rádi čokoládu hořkou, mléčnou zase upřednostňují na Liberecku. Vyplynulo to z výsledků studie společnosti KPMG. Bílou čokoládu a netradiční chutě ale zákazníci moc nechtějí.

„Je zajímavé, že například v Královéhradeckém a Pardubickém kraji dávají přednost čokoládě hořké, zatímco mléčnou s přísadami si oblíbili v Libereckém a Moravskoslezském kraji. Na Plzeňsku si rádi pochutnají jak na hořké, tak na mléčné, a to i pokud jsou do ní přimíchány oříšky nebo ovoce,“ uvedla Marika Konečná z KPMG.

Mladší generace na čokoládu nedá dopustit

Více než polovina Čechů si podle průzkumu čokoládu dopřává až několikrát týdně. Čím mladší konzument, tím častěji čokoládu jí. Zatímco si ji jednou týdně dá 58 procent lidí ve věku 18 až 25 let, v kategorii nad 55 let je to 47 procent.

  • Čokoláda zdroj: milka-cokolada.cz
  • Čokoládové figurky autor: OLIVER BERG, zdroj: ISIFA/EPA

Zatímco ve světě převládá největší zájem o čokoládu na Velikonoce, v Česku je to právě o Vánocích. „Vánoce tvoří více než dvě třetiny českého sezonního trhu. Celkově český trh vánočních cukrovinek dosahuje ročně řádově 470 milionů korun a v minulé sezoně vzrostl v objemu o téměř šest procent,“ uvedla Hana Chybová z Nestlé Česko.

Průzkumu KPMG se v Česku zúčastnilo 500 respondentů s reprezentativním zastoupením podle pohlaví, věku, kraje, vzdělání, čistého měsíčního příjmu a velikosti místa bydliště.

  • Čokoládové bonbóny zdroj: ČT24
  • Čokoláda autor: Martin Lee, zdroj: ISIFA/Getty Images
Načítání...