Coca-Cole se daří, spotřebitelům není líto za ni utrácet

New York – Coca-Cola vydělávala ve třetím čtvrtletí opět více. Největší světový výrobce nealkoholických nápojů zvýšil čistý zisk o osm procent na 2,06 miliardy dolarů (asi 36,4 miliardy korun). Zisk na akcii tak dosáhl 93 centů a překonal očekávání analytiků, kteří Coca-Cole předpověděli, že nezíská ani 90 centů na akcii. K výsledku společnosti dopomohla vyšší poptávka.

Společnost investuje do rychle rostoucích ekonomik

Společnost ve třetím čtvrtletí utržila 8,43 miliardy dolarů. Celosvětový objem prodeje se vyšplhal o pět procent výše. Firmě se podařilo zvýšit prodeje i v Severní Americe, kde se jí to podařilo podruhé za čtyři roky. První lepší výsledky přineslo předchozí čtvrtletí.   

Na poptávku po nealkoholických nápojích tlačí slabá ekonomika, která nutí spotřebitele omezovat výdaje. S negativním trendem se potýkají jak Spojené státy, tak další vyspělé země. Coca-Cola proto investuje do rozšiřování svých aktivit na rychle se rozvíjejících trzích, jako jsou Čína, Indie nebo Brazílie.

Vydáno pod