Praha - Sportovního zboží se prodává rok od roku míň. Češi si oblíbili spíš levnější sporty, navíc domácnosti na vybavení šetří. Dvacetimiliardový trh se speciálním vybavením tak klesá, v posledních letech o 4 procenta.
Češi šetří na sportovním vybavení
Nejvíc se ze sportovních potřeb propadl prodej kol. Zatímco ještě v roce 2008 se prodalo 400 tisíc nových kol, loni už to bylo o třetinu míň. Češi raději drahá kola mění za levnější tenisky. A doslova dohání západní Evropu, která běhání propadla už dávno.
Češi se navíc podle obchodníků mnohem víc zajímají o to, co kupují. Obejdou obchody a porovnají ceny. Propad trhu naopak dělá radost těm, kteří za sportovní vybavení utrácet chtějí. „Ceny komodit klesají, přičemž neklesá kvalita. Zákazník si může koupit stejnou věc, kterou si koupil před třemi lety až o 30 procent levněji,“ říká ředitelka nákupu Sportisima Martina Kudláčková.
Ceny jsou často nejpříznivější na internetu. I tady ale zákazníci šetří. Marek Liška, generální ředitel Mall.cz, to potvrzuje: „Zákazník spíše sáhne po zboží z kategorie střední nebo spíše nižší ceny. Dražší objednávky nejsou úplně typické.“
Do peněženek už Češi kvůli sportům nesahají tak hluboko. Češi za sportovní vybavení a oblečení utratí ročně v průměru pět tisíc korun na domácnost. To je o pět set korun víc než domácnosti v sousedním Slovensku. Mnohem štědřejší jsou Rakušané. Za sportovní vybavení utratí v průměru 15 tisíc korun za rok.