Za poslední týden se celkem prodalo o pětinu méně letenek, projevují se tak pařížské útoky z minulého pátku. U vybraných destinací je úbytek razantní. Zájem o Brusel se propadl o polovinu, na cesty do Paříže se pak prodalo dokonce až o sedmdesát procent méně letenek. Vyplývá to z údajů prodejců letenek.
Češi po teroristických útocích v Paříži kupují méně letenek, hlavně do francouzské metropole
„Letos jsme od soboty do dnešního dne prodali do Paříže o 64 procent letenek méně než ve stejném období loňského roku,“ uvedl ředitel portálu Letuška.cz Josef Trejbal.
Podle společnosti Student Agency se prodej letenek celkově propadl v tomto týdnu o 20 procent. „Letečtí dopravci zatím na nižší zájem zákazníků nezareagovali například snížením cen letenek. O tom, jak se budou prodeje letenek vyvíjet v dalších týdnech, rozhodne především bezpečnostní situace v zahraničí,“ uvedla ředitelka prodeje letenek Student Agency Věra Janičinová.
České aerolinie zaznamenaly pokles počtu nových rezervací na lince do Paříže pouze v prvních dvou až třech dnech po útocích ve francouzské metropoli. „Od středy naopak sledujeme postupný mírný růst počtu nových rezervací na lety do i z Paříže, i když jejich celkový objem je zatím nižší ve srovnání s minulým týdnem,“ řekl mluvčí aerolinek Daniel Šabík.
Útoky v Paříži i na Sinaji už teď ovlivňují letní dovolenou
Události poslední doby se projevují i na plánech Čechů na příští rok. Odložili totiž na pozdější dobu i nákup dovolené na léto. Výrazně se propadla poptávka po letních zájezdech do Egypta, roste naopak zájem o Bulharsko či Španělsko. „Cestovní kanceláře v rámci předprodejů na letní sezonu 2016 evidují vyšší zájem o nemuslimské a nearabské země (vyjma Spojených arabských emirátů),“ dodala výkonná ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřina Petříčková.
„Očekáváme, že pokud se bezpečnostní situace znovu neočekávaně nezhorší, vrátí se prodeje letních zájezdů během dvou až tří týdnů na obvyklá čísla,“ uvedla Eva Sedlmajerová z portálu Dovolena.cz. Teroristické útoky ve Francii podle ní způsobily také pokles zájmu o předvánoční poznávací pobyty po Evropě o deset procent, největší propad je právě u zájezdů do Paříže.