Berlín – Častější zastávky a nové linky vlaků ICE i nové regionální spoje připravily pro nový jízdní řád Německé dráhy (DB). Nové spoje pojedou například z několika měst do alpského Garmisch-Partenkirchenu, více vlaků ICE pojede také mezi Hamburkem a Berlínem. S novým jízdním řádem se zkrátí také jízdní doby rychlovlaku Thalys na lince z Kolína do Bruselu. Rychleji pojedou také Intercity z Rostocku do Frankfurtu. Velké změny v regionální dopravě potom čekají Bavorsko. V souvislosti s plánovaným nasazením nových elektrických jednotek bude zavedeno hned několik nových linek.
V Německu přibudou nové spoje ICE
V dálkové dopravě přibudou další spoje ICE
Německé dráhy zavedou od 13. prosince nové spoje ICE z Norimberku nebo Berlína do Garmisch-Partenkirchenu. Z franckého města zamíří do alpského střediska vlak v sobotu ráno a vrátí se večer, ze spolkového hlavního města bude možné dojet bez přestupu do „Ga-Pa“ vždy v pátek, kdy bude prodloužena linka Berlín–Mnichov. V létě budou jezdit bílé rychlovlaky také z Bavorska k Severnímu moři.
Bílé vozy DB a šedé vozy rakouských železnic ÖBB se začnou od nového jízdního řádu objevovat na spojích Eurocity v Brennerském průsmyku. Tam dosud zajišťovala dopravu italská společnost Trenitalia, ale nově se o vlaky z Mnichova do Bolzana, Verony, Milána a Boloně postarají Němci a Rakušané. S tím souvisí také změna tarifu.
Během roku se ani Německu nevyhne velká výluka. Proběhne na trati mezi městy Königs Wusterhausen a Lübbenau jihovýchodně od Berlína. Proto bude od března odkloněn mezistátní spoj Wawel jezdící z Berlína do Krakova a vlak Intercity z Brém do Cottbusu bude ukončen již v Berlíně.
Nové regionální spoje pojedou z Mnichova do Pasova
V Bavorsku začne jezdit nová linka vlaků Regional Express z Mnichova přes Landshut do Pasova. Provoz tzv. Dunajsko-isarských expresů měly zajišťovat nové elektrické jednotky od Alstomu, ale výrobce je nestihl včas dodat. Vlaky tak sice budou jezdit, ale prozatím v podobě klasických souprav. Zrušeny naopak budou pomalé regionální vlaky z Mnichova do Plattlingu.
Méně výrazné změny regionální dopravy čekají také Bádensko-Württembersko, kde budou prodlouženy linky vlaků RE Freiburg – Müllheim do Neuenburgu. O víkendech budou jezdit také nové přímé vlaky na lince Mannheim – Heidelberg – Heilbronn – Stuttgart.
Regionální a částečně i dálkovou dopravu v Sasku ovlivní v příštím roce práce na trati mezi stanicemi Dresden-Neustadt (Drážďany - Nové Město) a Coswig. Drážďanské příměstské vlaky proto budou v novém jízdním řádu projíždět zastávku Radebeul-Weintraube. V rozkopaném úseku, kde má vzniknout čtyřkolejná trať místo stávající dvoukolejné potom budou vlaky jezdit pomaleji než dosud.