Plzeň – Hlavní železniční tah z Prahy a Plzně do Bavorska povede přes Domažlice. Modernizaci tzv. odbočnou větev III. koridoru, která dnes vede po neelektrizované jednokolejné trati z Plzně přes Domažlice do České Kubice, připravuje Správa železniční dopravní cesty, která předpokládá, že Německo bude nakloněno rekonstrukci navazující dráhy směrem k Řeznu a Mnichovu. Naproti tomu o výrazné investice do tratí, které navazují na hlavní větev českého koridoru z Plzně do Chebu, Německo velký zájem nejeví.
SŽDC plánuje modernizaci domažlické trati, zrychlí tak spojení do Bavorska
Správa železniční dopravní cesty připravila pro ministerstvo dopravy investiční záměr rekonstrukce domažlické trati, která by stála 28 miliard korun. Polovinu částky by stála výstavba pětikilometrového pohraničního tunelu, jehož stavbu požaduje německá strana. Dráha by se po přestavbě proměnila v elektrizovanou dvoukolejku umožňující vlakům cestování až 200kilometrovou rychlostí. „Odbočný koridor Plzeň - Domažlice chápe ministerstvo jako jednu z priorit. Známe náklady, trasu a vychází nám ekonomika,“ řekl náměstek plzeňské Správy dopravní cesty Jan Veselovský.
Trať dlouhá 65 kilometrů by vznikla postupně ve třech úsecích: Plzeň–Stod, Stod–Domažlice a Domažlice – státní hranice. „Pokud ministerstvo záměry schválí, bude v roce 2011 přípravná dokumentace a následně projekt. Při běžných lhůtách výkupů pozemků je reálné začít v roce 2013 a skončit 2016; u posledního úseku na státní hranici v roce 2017 a 2018,“ řekl náměstek.
Zda bude v podobném čase hotova také rekonstrukce trati v Bavorsku, není jisté. Ministr dopravy Vít Bárta chce o železnici spojující Prahu a Mnichov jednat se svým německým protějškem. Podle ministerstva by mohl stavbě pomoci fakt, že spolkový ministr dopravy je z Dolního Bavorska a ví, jak zaostalá je železniční infrastruktura na česko-bavorských hranicích.
Po rekonstrukci trati Plzeň – Domažlice, dokončení probíhajících prací mezi Berounem a Plzní a potřebných úpravách v Bavorsku by dostala železniční doprava mezi Prahou a Mnichovem docela jiný rozměr než dnes. V roce 2017, kdy by mohly být práce hotovy, by podle Veselovského cesta trvala zhruba tři hodiny. Dnes tráví cestující v rychlíku šest hodin, polovinu této doby jede vlak po neelektrizovaných tratích a v jeho čele se postupně střídají čtyři lokomotivy.