Tábor – Po stržení staré lávky během rekonstrukce nádraží v Táboře se městské čtvrti stojící na obou stranách trati a Správa železniční dopravní cesty začaly přít o její nejvhodnější náhradě. Obyvatelé čtvrtí chvíli museli nádraží obcházet po skoro dvoukilometrové trase. Nakonec se domohli prodloužení nádražního podchodu a jeho vyústění na druhé straně kolejiště. U železniční stanice vzniká také nadjezd, ten se ale nelíbí místním, kteří se bojí zhoršení životního prostředí.
Strženou lávku přes koleje v Táboře nahradí podchod i nový nadjezd
Dvoukilometrové obcházení nádraží, které obyvatelé východní části Tábora při cestě do centra museli absolvovat po stržení lávky vedoucí přes koleje, většině z nich vadilo. Na poslední chvíli dojednali táborští radní prodloužení podchodu pod nádražím, který lidem z východního předměstí opět usnadnil cestu. Bezbariérovou spojnicí se teď lidé dostanou nejen k vlakům, ale i z centra do předměstí.
„Tento podchod hodně uklidní situaci, protože blanické předměstí bude přístupné,“ věří místostarostka Tábora Hana Randová. Šedesátimetrový podchod stál 46 milionů korun a odborníci ho považují za jeden z nejmodernějších v Česku.
Podchod nebude jedinou spojnicí východu a západu Tábora. SŽDC buduje nad železniční tratí nový most. Jeho výstavbu ale provázejí spory. Lidé ze sousedství se obávají hluku a prašnosti kvůli nárůstu dopravy. Nerozhodnou-li se táborští obyvatelé stavbu zablokovat, začnou po mostě auta jezdit zřejmě příští rok v červnu.