Praha – V Praze stále stoupá počet odtažených aut. Ve srovnání s rokem 2006 jich letos v prvním pololetí bylo třikrát víc. Řidiči si v souvislosti s tím stěžují na šikanu ze strany města. Podle některých si magistrát z odtahů udělal výborný byznys. Úředníci i strážníci se hájí, že činí přesně to, co jim ukládá zákon. Legislativu ale občas také sami porušují – například když odtahované auto zničí. Loni se to strážníkům a technikům podařilo devětkrát.
Pražský magistrát si výrazně přivydělává odtahy aut
Půlmilionovou náhradu za zničené auto chce také muž, který včera špatně zaparkoval svoji octavii. Díky špatné manipulaci spadlo nakládací rameno odtahového vozu na střechu škodovky a zdemolovalo ji. Podle mluvčího magistrátu Jiřího Wolfa je většina poškození při odtahu způsobena nepozorností techniků nebo technickou závadou.
K poškození ovšem dochází pouze při nepatrném zlomku odtahů. Za první letošní půlrok nechala pražská městská policie odtáhnout skoro 25 tisíc aut. Každý odtažený musí městu zaplatit 1 300 korun, další peníze pak dá za stání na odtahovém parkovišti a za pokutu. Magistrát tak v součtu za odtahy ročně získá až 91 milionů korun.
I proto někteří oslovení řidiči mluví o výhodném městském byznysu a bezdůvodné šikaně. Česká televize zaznamenala řadu diskutabilních odtahů. Auto například zmizelo z okraje prostorné a dlouhé autobusové zastávky, odtaženo bylo také auto, jehož majitel vynesl 25kilový náklad do vedlejšího domu a za pět minut se vrátil. Policejní argumentace je ovšem jednoznačná. „Stál v zákazu zastavení,“ zdůvodnila odtažení policistka, která při něm asistovala.
Odtažená auta v Praze končí na osmi parkovištích. Odváží je tam deset vozidel městské společnosti Správa služeb a dalších 35 odtahových aut soukromých společností, které mají s městem pětiletou smlouvu.