Bratislava/Praha - V prosinci přestanou České dráhy po třech letech posílat pendolina do Bratislavy. Informoval o tom slovenský list Pravda. Podle mluvčího drah Petra Šťáhlavského bude omezení i na lince do Vídně, kde se sníží frekvence ze dvou párů denně na jeden. Uvolněné soupravy dráhy nasadí na linku Praha - Ostrava. Místo současných 13 jich tam bude od prosince 17. Za změnou jsou podle Šťáhlavského požadavky slovenských a rakouských železnic.
Pendolina do Bratislavy končí, omezeny budou i spoje do Vídně
Do Břeclavi, kde se rozdělují koleje na Slovensko a do Rakouska, přijedou nově ze zahraničí dva vlaky najednou, které je nutné spojit do jedné soupravy. To prý u pendolin není technicky možné. Druhým důvodem je taktová doprava na trati Praha - Brno, která se přizpůsobí pomalejším vlakům. Ve směru na Ostravu je takt přizpůsoben pendolinům, které tak mohou na delších úsecích jet maximální rychlostí 160 kilometrů v hodině.
Za přesunem pendolin podle Šťáhlavského není jejich vytíženost, která je prý na našem území velmi dobrá. Horší je to zřejmě při přejezdu hranic. Podle Pravdy Slovenské železnice tvrdí, že spoj nebyl využívaný tak, jak si představovaly. „Vlak nebyl obsazený tak, jak se očekávalo, měl vysoké náklady na provoz,“ řekl listu mluvčí Železniční společnosti Slovensko Miloš Čikovský.
Pendolina na takzvané jižní větvi nahradí méně luxusní vlaky EuroCity. Za vlak EuroCity zaplatí cestující méně, protože si nebudou muset kupovat speciální místenku za sedm eur (zhruba 180 Kč). Zároveň však cesta mezi českým a slovenským hlavním městem bude trvat delší dobu. Pendolino z Bratislavy do Prahy jede méně než čtyři hodiny, nově to bude zhruba o 20 minut více, uvedla Pravda. České dráhy mají celkem sedm souprav pendolino.