Na technickou kontrolu musí i elektromobily. Řidiči ale ušetří za měření emisí

Události: Elektromobily a STK (zdroj: ČT24)

Více než tisíc elektromobilů musí letos projít technickou kontrolou. Jsou to ty první, které v Česku začaly jezdit před čtyřmi lety. Letos se za prvních sedm měsíců prodalo přes tři a půl tisíce bateriových aut – zájem tedy roste. Revize stojí stejně jako u spalovacích motorů. Řidiči ale ušetří za měření emisí.

Na první technickou kontrolu jezdí nová auta po čtyřech letech. Letos jich musí na kontrolu přes tisícovku, příští rok to ale bude už třikrát tolik. Celkem jezdí v Česku na osmnáct tisíc osobních elektromobilů.

„Samotná cena technických kontrol není nijak centrálně regulována. Obvyklá cena v České republice se pohybuje mezi 1100 až 1500 korun. Rozdíl mezi technickou kontrolou u elektroauta a běžného vozu se spalovacím motorem není, tudíž ani ta cena se nikterak neliší,“ uvedl tiskový mluvčí ministerstva dopravy Filip Medelský.

Majitelé elektromobilů mají ale přece jen jednu výhodu – ušetří za kontrolu emisí.

Nejvíce elektromobilů je v Praze a středních Čechách. I kvůli tomu se na stanicích technické kontroly v jiných regionech potkávají s elektromobilitou jen zřídka. To potvrzují například v Jablonci nad Nisou „U nás se objeví tak dvě tři vozidla elektromobilu za rok,“ poznamenal tamní vedoucí STK Miroslav Kočíb.

Jejich počet ale roste. Za prvních sedm měsíců roku bylo prodáno skoro 3500 elektromobilů. To je více než padesátiprocentní meziroční růst. „Lze do budoucna očekávat, že jak se bude elektromobilita rozvíjet, dojde i ke změnám technických kontrol,“ řekl Medelský.

Zatím ale ministerstvo dopravy žádné speciální předpisy pro technickou kontrolu elektromobilů nepřipravuje.

Načítání...