Zlínsko - Baťův kanál představuje 65 kilometrů mezi slovenskou Skalicí na jihu a Otrokovicemi na severu, 13 plavebních komor a 25 přístavů a přístavišť. Kdysi se po něm plavil lignit, teď je to stále častější cíl turistů. Vloni jich přijelo více než 60 tisíc.
Novou sezónu zahájila unikátní středoevropská vodní cesta Baťův kanál
Splavný je nejen Baťův kanál, ale i část toku řeky Moravy. Nejnovější přístaviště je v Otrokovicích, před 80 lety tady kotvily lodě s lignitem pro Baťovy závody, teď výletní lodě. V květnu a červnu živí rejdaře hlavně hromadné plavby. O prázdninách pak bezkonkurenčně vítězí hlavně pronájem malých hausbótů, jejichž kapacita je již nyní beznadějně vyprodána.
„Je to stejné jako čundr pod spacákem, s tím rozdílem, že máte pevnou střechu a větší pohodlí,“ sdělil Miloš Holacký z půjčovny lodí ve Strážnici. A vodní cesta bude už brzy ještě delší. Za 100 milionů korun se postaví komora na jezu u Otrokovic a tím pádem se lodě dostanou až do historické Kroměříže. Na jihu mezi Hodonínem a Skalicí se čeká už jen na podpis mezivládní dohody, stavět se bude československá plavební komora.
„Pokládáme to za administrativní nedopatření, určitě se dohodneme,“ nechal se slyšet Miroslav Šefara z Ředitelství vodních cest ČR. Proplouvání přes plavební komory bude nadále bezplatné. K zapůjčení malého člunu i nadále turisté nepotřebují žádný průkaz, stačí jen několikaminutové zaškolení.