TÉMA

Nakupování online

Vánočním nákupům na poslední chvíli vévodí poukázky či dárkové koše

Vánoční nákupy vrcholí. Lidé často pořizují zásoby jídla a někteří ještě i dárky. Mezi ty nejžádanější patří přednabité karty, poukazy na výrobky nebo zážitky či tematické balíčky zboží. Po těch je poptávka oproti loňsku vyšší. Rostl také zájem o odložené platby, protože Češi letos podle on-line platební služby hojně objednávali na poslední chvíli a riskovali, že zboží neobdrží včas. Za uplynulý víkend se obchodníkům zisky zvýšily oproti předchozímu týdnu až o čtyřicet procent, sezonu ale hodnotí jako srovnatelnou s tou minulou. Některým kamenným obchodům však tržby meziročně klesly kvůli internetové konkurenci. Právě e-shopy naopak očekávají vyšší čísla než loni.
22. 12. 2025|

Podvodné e-shopy se šíří skrze reklamy na sítích, lze je poznat podle domény

V Česku se množí falešné e-shopy, které často imitují známé a zavedené značky, a mnozí zákazníci je tak na první pohled nerozeznají od těch pravých. I právníci upozorňují na to, že falešné on-line obchody působí na první pohled velmi důvěryhodně. Že jde o podvod, může být skryto až v detailech, lze to zjistit například podle domény. Podvody se šíří hlavně přes reklamy na sociálních sítích, které slibují bombastické slevy. Oklamaní zákazníci by se kromě policie měli obrátit i na kontrolní orgány.
10. 9. 2025|

Pandemie změnila návyky Čechů. Nakupují méně často, zato větší objem

Pandemie proměnila nákupní chování Čechů. Podle dat společnosti NielsenIQ, která je získává od velkých řetězců, lidé nechodí nakupovat tak často jako před pandemií, utratí ale více a častěji nakupují i pro další členy rodiny. Vzrostl také počet těch, kteří pořizují jídlo přes internet.
26. 8. 2021|
Načítání...